Efter jeg fik lavet en Polestar opdatering til 250 hk fornylig, hvorved den ændrede skift op, fra før ca. 2.000 omdr. til nu ca. 1.400/500, er det som om at motor eller gearkasse ikke er helt med på idéen,
Når jeg kører 50-60 med konstant hastighed ved 1.400-1.600 omdr. er det som om at bilen "rykker/ hopper", bedst illustreret ved at hvis man sad med et glas med vand, ville det skvulpe over. Det er et gear højere end før Polestar og det virker som om at det er de lave omdrejninger der driller. Det er nogle gange lidt værre end andre gange, og ind i mellem slet ikke, hvilket jeg synes lyder mystisk hvis det er gearkassen. Der er ikke nogle mærkelige lyde og motoren trækker fint når man giver gas.
Jeg har været hos Volvo som ikke kunne finde fejl på udlæsningen, hverken motor eller gearkasse og som tilsyneladende aldrig havde hørt om lignende (det skal de jo starte med at sige
Men som sagt ingen fejl fundet - er der nogen der har haft lignende oplevelser og evt. har et bud på en årsag til det nævnte problem?
Mvh/Mads