volvo 850, vil ikke køre når den er varm

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

volvo 850, vil ikke køre når den er varm

Indlægaf daniel thygesen » tirs jan 10, 2012 14:07 pm

hej har en 850 2,5. 20ventilet automatgear fra 94, den starter og køre fint, men når den bliver varm skal den have halv gas før den køre og så går den ud, den tørner motoren rundt men starte vil den ikke før den er kold igen, har aflæst fejlkoder, og den skriver fejl på gearpositionsensor, men kan det have så stor betydning???
daniel thygesen
Ny bruger
Ny bruger

Re: volvo 850, vil ikke køre når den er varm

Indlægaf Balder » tirs jan 10, 2012 15:08 pm

Spontan tænker jeg med det samme på tempereturfølern til motoren,vis den ikke virker tror bilen det er kold og sprøjter for meget benzin ind. At fejlen ligger i gearvælgern er meget usandsynlig. Kontrollere også om varmluftklappen i bunden af luftfiltern skifter som det skal eller legge den helt døt , så motoren kun får kold luft. Klappen står i udgangspunkt på varmluft og skal skifte når motoren er varmt.
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf daniel thygesen » tirs jan 10, 2012 19:07 pm

ok, tak det vil jeg prøve
daniel thygesen
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf daniel thygesen » ons jan 11, 2012 19:04 pm

så er fejlen løst, jeg rensede gearpositions sensor indenvendig, og nu køre den som den skal
daniel thygesen
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf kasma » ons jan 18, 2012 15:51 pm

Hej

Tak for dit indlæg om VOLVO 850.

Jeg har nøjagtig det samme problem med min 96ér som du har. Når bilen er kørt varm, begynder den at gå ud og er derefter umulig at starte før den er blevet kold.

Hvordan kan det problem hænge sammen med gearvælgeren (har automatgear)? Hvor sidder den og hvordan kommer jeg til den. Jeg er ikke særligt skrap til mekanik.
kasma
Bruger
Bruger

Indlægaf Balder » tors jan 19, 2012 5:28 am

http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... =1&t=29930

men jeg synes ikke det har noget med problemen at gøre, de er efter min mening ingen logik i dette. Jeg tror nærmere på en kontaktfejl i øvrige ledningsnettet - fx stikket iret.... Bare set fra mekanisk synspunkt er der kun to mugligheder - virker eller virker ikke og temperaturen burde slet ikke have indflydelse. Jeg har i alle fald ikke oplevet noget lignende med pnp kontakten som årsag ... Men man lære jo hvert dag noget nyt.
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj