Min Volvo 940 turbo b230 fk år 1995 har samme fejl/egenskab som min forrige 940 osse havde og nu krænker det min faglige stolthed (er selv mekanikker) at jeg ikke forstår at finde fejlen ,hvis det er en fejl og ikke en egenskab
Ved start i første gear kommer der kortvarigt en rumlen/vibration ,den vare ca 1-2 sekunder og det er kun lige på de første par meter når man sætter i gang. Ligsom den anden 940 jeg havde bliver det værre hvis man sider feks 4 i bilen eller læsser den op ,samt efter sænkning af bilen (35 mm) .Min egen teori er jo så ,at det har noget med kardan vinklen at gøre ......Men kardanen er gået efter og afbalanceret hos et firma og jeg har prøvede at bytte den ud med en anden, men det hjalp ikke ...bagtøjet er udskiftet, men det hjalp ikke og jeg vil mene at alle bøsninger er i orden i undervognen !....
Dette er ikke noget stort problem for mig eller bilen ...men syntes bare at det kunne være sjovt og rart at vide, hvis der sidder nogen 940 experter og siger nåååhh jaaa det er da det ,der skal til ....
Det skal siges at jeg har været ude og køre i flere andre 940 der osse gør det ,men lang de fleste tænker nok ikke over det, da det kun er så kortvarigt et område den gør det i .....men har svært ved at forstille mig at en så fin vogn har gjort det fra ny
På forhånd tak
mvh Anders