Uha,det kan godt ske at jeg får hovedet i klemme nu,men hvis nu vi går tilbage til omkring årene da Volvo 260 og 760 var "nye" biler og hvor jeg boede i Sverige og have 2 i familien som arbejdede på et stort lokalt autoriseret Volvo værksted,så var der jo en hel del ballade om at netop Volvo´s version af denne V6 havde alt for små smørrekanaler og af den grund var det ikke unormalt at sådan en V6 åd en knastaksel ind imellem.
Det skete på min egen Volvo 260 et par gange.
Jeg ved godt at der siden dengang er sket rigtigt meget på oliemarkedet,men anbefalingen fra vores Volvoværksted var at den KUN måtte bruges Mobil No 1 fordi den er tynd nok til at kunne passere uhindret i de ALT for tynde oliekanaler i den motor.
Mobil No 1 forhadles da bl.a. Harald Nyborg til meget rimelige priser og det sker da osse jævnligt at Bilka har denne olie på tilbud.
Engang i sin tid var det satme ellers en rent ud sagt pisse hamrende dyr olie og noget af det aller bedste som bl.a. blev brugt i Formel 1.
Men det ville da være rigtigt fint hvis nogle af dem der kører med denne V6 motor kom på banen med hvad de bruger i deres biler og hvad de evt. har af erfaringer.
For det vil altså til at man er bekendt med de små smørrekanaler inden man rådgiver om olier. Nu skal det dertil siges at den Volvo 260 som "åd" mine knastaksler var med den gamle B27 V6,men er problemet ikke det samme med B280 motoren,at smørrekanalerne er for små?

Tommy Nielsen, Skørping.
Volvo 760GLE 2,8 Automatik 1989.