Gearkassen lækker ved højre trækaksel. Kan nogle beskrive proceduren i at skifte den (gerne så en halvamatør som jeg forstår det). Går ud fra fjederbenet skal løsnes... Er det lig sporing eller kan det undgås?
Det er en 2.4 140 hk 2001 der savler..
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Pede66 skrev:Nu er jeg ikke sikker på V70 II men på første generation af V70 kan
man nøjes med at ta de 2 bolte der holder "klump" fast til fjederbenet
og så lade både styre og bærekugle sidde.
Så er der plads nok til at få akslen ud.
Det syntes jeg er nemmere, men må være op til en selv.
Mvh Pede

moslund skrev:Mange tak Klågem!
Skal akslen ikke trækkes ud af hjulet før den kan komme ud af gearkassen? Lige til? Er det nødvendigt med ny bolt i enden af trækaksel ved mont.? Noget der skal måles først for at indgå sporing? Eller er det kun hvis fjederbenet løsnes det er nødvendigt (som jeg forstår de
t ikke skal)

moslund skrev:Haha jo Klågem, det giver jo sig selv. Har bare ikke rodet med trækaksler før, men tror nu godt jeg kan overkomme det! Tak for rådene..
Jeg har noget loctite 243 gevindsikring op til M36.. Er det fint?

Pede66 skrev:@Klågem
Hvis du nu læste hvad jeg skrev ville du vide jeg ikke blander noget samen, jeg skrev udtrykkeligt jeg ikke var sikker på V70n men at man kunne gøre det på den første V70.
Straks er du ude med en gang galde og man bliver sku så træt og gider næsten ikke skrive en anden gang.
Jeg kunne forestille mig der er andre der bliver lige så trætte, når du kammer over i den retning, og reagere på samme måde som jeg, og det er synd for dette forum.
Al respekt for din viden, men din mor har ikke lært dig at tale pænt.
Mvh Pede

Klågem skrev:Pede66 skrev:@Klågem
Hvis du nu læste hvad jeg skrev ville du vide jeg ikke blander noget samen, jeg skrev udtrykkeligt jeg ikke var sikker på V70n men at man kunne gøre det på den første V70.
Straks er du ude med en gang galde og man bliver sku så træt og gider næsten ikke skrive en anden gang.
Jeg kunne forestille mig der er andre der bliver lige så trætte, når du kammer over i den retning, og reagere på samme måde som jeg, og det er synd for dette forum.
Al respekt for din viden, men din mor har ikke lært dig at tale pænt.
Mvh Pede
Jeg skrev som jeg gjorde fordi du gang på gang sammenligner en skovl med en spade. Håndtaget er det samme men resten er hvidt forskellig.
V70n har ikke traditionelle bære og styrekuglen som de fleste andre biler. De kører med koniske skiver. Og er lette at afmontere.
Tager du boltene på fjederbenet, ryger den ud af justering da der er der man justerer camperen.
Da jeg skiftede støddæmpere og fjedre på min var den så meget ude af indstilling at den nærmest var umulig at køre i. Også selvom jeg have sat den ca samme sted (boltene på spindlen)
Og jo. Min mor har lært mig at tale pænt. Hvor har jeg ikke gjort det?
Og måske var det også bedre hvis du ikke skrev noget når du ikke ved det.
Det forvirrer jo nok manden med sit problem

Pede66 skrev:
Det eneste jeg sammenligner med en spade er dig.
Og så tog jeg altså ikke mere fejl end at der er andre der gør det på den måde.
Jeg har selv gjort det men var ikke sikker på om det var rigigt, men jeg skal høre Volvo om hvordan de gør.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster