Lille tip - skrigende bremser

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Lille tip - skrigende bremser

Indlægaf Svenne » man feb 20, 2012 21:55 pm

Hej forum,

Et lille tip som næsten koster gratis. Mine bremser var lige lovligt Volvo-agtige og skreg lige en tand for meget til at jeg kunne holde det ud.
Jeg fandt dette lille wondermiddel, som fjernede skrigelyden med et snuptag og for næsten ingen penge:
http://www.ipdusa.com/products/4686/114104-sil-glyde-brake-lube-14-oz-packet

Jeg aner ikke hvad substansen består af, men den er nærmest som klar silikone, blot med den forskel at den forbliver tykflydende.

Blot et tip, hvis andre er ved at blive hylet ud af den :wink: .

Mvh
Stig
Nuværende:
Volvo V70, 2.5, årgang 2008

Tidligere:
Volvo V70, D5, årgang 2003
Volvo V70, 2.4, årgang 2002
Volvo V40, 1.8, årgang 2002
VW Passat 1.9 Tdi, årgang 2003
Brugeravatar
Svenne
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: 4000 Roskilde

Re: Lille tip - skrigende bremser

Indlægaf VolvoSport » man feb 20, 2012 22:04 pm

Fint med tips og idéer.
Et andet tip vedr. skrigende bremser: Køb kun originale bremsedele.
Jeg har aldrig haft en Volvo der har skreget i bremserne. Pånær lige for tiden, hvor jeg har prøvet at montere nogle uoriginale bremsekoldser i min kones Volvo 240.
Og jeg har købt nye originale nu, så de bliver skiftet når foråret begynder at titte frem.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Re: Lille tip - skrigende bremser

Indlægaf Bronco » tirs feb 21, 2012 21:48 pm

Skrigende bremser er et problem der har eksiseret i mange år. Jeg er selv udlært Volvo mek. ca. 77 og da havde vi også problemer med dette. På det tidspunkt gjaldt det jo 140 serien og her var løsningen ofte at montere anti-hyle-rasle-plader bag på klodserne (det var vores øgenavn) og så var den iorden.
Men efter min mening er problemet blevet større efter at asbesten er blevet fjernet fra klodserne, og hvorfor så det ??
Jo bla. fordi hvis man når man har monteret nye klodser kører ud og tester dem og bremser hårdt (altså med asbestfrie klodser) så bliver overfladen på klodserne hårde som glas ! og derfor fremkommer hylelydene.. Altså det første I kan gøre for at forhindre dette problem er at lade være med at foretage disse katastrofeopbremsninger med de nye klodser.. Og hvis I så på et senere tidspunkt alligevel oplever hyle/skrigende bremser, så afmonterer i klodserne og sliber dem en gang med noget rigtigt groft sandpapir. Så er Jeg ganske sikker på at problemet er løst..
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser