Bremser hænger Venstre for S60 2,5 turbo 2005

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bremser hænger Venstre for S60 2,5 turbo 2005

Indlægaf Decolour » ons apr 13, 2022 8:28 am

Hej

Tror min bremser hænger Venstre for fælg bliver ret varmt efter køretur. Markant mere end højre side.

Jeg har tænkt mig og pille hjulet af og se om det kan fikses. Hvad kan jeg bruge til at smøre det op med igen som kan købes i enten billig bilpleje eller T-Hansen? Jeg har noget keramisk fedt liggende men ved ikke om det kan bruges? Eller andet kan anbefales?

Ser frem til svar da jeg skal have det købt i dag

Mvh kim
Decolour
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: tors apr 09, 2015 21:52 pm

Re: Bremser hænger Venstre for S60 2,5 turbo 2005

Indlægaf hans jørgen skov » ons apr 13, 2022 11:23 am

Hej
Du skal jo nok regne med at der skal lidt dele til, men du kan jo godt starte med at se om bremseklodserne bevæger sig frit i sporene, der er det mest et spørgsmål om at fjerne evt rust de evt hænger i, hvis klodserne så er ok kan det måske nok fixe det, men der er jo en ret stor sandsynlighed for at du skal ha nye klodser når de har slæbt så meget på at de blir varme.
Hvis det ikke er nok skal du jo have bremsekalibrene overhalet, eller nye på, det er lidt forskelligt hvad er bedst, hvis du er meget til gør det selv kan du få nye gummidele og så hone kalibrene op med et honeværktøj du f.eks kan få hos biltema, men du kan også få nye eller ombytningskalibre så ved du det kommer til at fungere. Du skal så også ha nye bremseklodser, og ha luftet bremser ud bagefter, lad nu være med at lufte ud ved at træde pedalen i bund så risikerer du at hovedcylinderen begynder at gøre knuder.
Hvis du ikke er helt så meget gør det selv og det ikke er nok at rense klodserne af så de kører frit var det måske bedre at køre den på værksted.
Mht smøring kan du nok bruge det keramiske fedt du har, der skal ikke så meget til, ellers plejer man at bruge kobberfedt på jerndelene, man kan få noget specielt fedt til gummidelene også, eller silikonefedt.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK

Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida :-)
hans jørgen skov
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 384
Tilmeldt: man aug 09, 2010 17:56 pm
Geografisk sted: Skive


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster

cron