Hej VSere,
Har tidligere været igennem den helt store tur mht. ABS fejl. Tandkrans, sensor, ABS modul, ABS pumpe osv. Den har dog fungeret rigtigt fint i flere år. Dejligt.
Nu har jeg fornyligt skiftet tandrem, vandpumpe osv. Det gik rimeligt godt. Ret besværligt, men bilen kører fint. Blot info, hvis du tror det kan have en betydning!
NÅ - så fik jeg en fejl på ABS systemet og DTS ... Udlæste fejl som fortalte det var forreste venstre sensor. Har købt ny (billig) sensor og monteret den. Skilt ad igen da fejlen blev ved. Renset monteringshullet bedre, monteret igen. Alle lamper slukkede og forbliver slukket ingen nye fejlmeddelser.
Så skulle man jo tro, at alt var fryd og gammen, men nej ...
Nu er problemet at ABS pumpen arbejder flittigt, når blot bremsen berøres let." Bremses hårdere bliver det tydligere. Kan mærkes i bremsepedalen og høres som en let snurren / summen." Lyder præcist som om systemet tror jeg kører med et eller flere hjul på is.
Kan godt være i tvivl om, om det også reelt er ABS pumpen eller de der elektromagneter der styrer bremsehydraulikken, men under alle omstændigheder virker systemet jo åbenlyst ikke.
Får som sagt ingen fejlmeldinger, men har prøvet at køre med aktiv måling af hastigheden på alle fire hjul og de følges rigtigt pænt ad. Eksempelvis viser alle fire hjul at vi kører 42,3 km/t hvis det er aktuelt, men den aktive læsning falder ud ind i mellem. I praksis bortfalder målingerne i måske 5 - 15 sekunder, hvor der så blot står N/A (Gætter på Not avaible (Ikke tilgængeligt)).
Ingen fejlmeldinger via computer aflæsning med Icarsoft. Har ikke adgang til Visse Vasse / Vida.
Nå, men Claus har jo i mindst 1 indlæg jo også skrevet, at fejlmeddelserne jo kun kan komme, hvis der er nogen problemer i det elektriske / computer områder. De kommer jo ikke hvis det er noget mekanisk.
Så - hvis det er tilfældet, altså noget mekanisk, hvad kan der så være på færde. Jeg troede det hele var overvåget?
Hvad tror du det kan dreje sig om? Er det noget elektronisk eller noget mekanisk - og hvordan kommer jeg videre herfra?