FSD støddæmpere

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

FSD støddæmpere

Indlægaf volvo_thor » tors apr 02, 2020 20:04 pm

Hej folkens :D

Jeg er den glade ejer at en Volvo V50 2.0D. Jeg syntes den køre fint, men kunne nu godt tænke mig lidt mere elegance, når man kører hen over ujævnheder osv.
Så opdagede jeg at man kunne få Koni støddæmpere med FSD - nu Special Active - og jeg må indrømme at jeg er blevet lidt bidt at tanken om at få dem på bilen.
Dog tænker jeg lidt at det kunne være rart med nogle erfaringer, da jeg ikke har tænkt mig at sænke bilen eller noget i den stil. Jeg tænker udelukkende på om jeg kan bibeholde samme kørestabilitet som nu, men samtidig få endnu mere ro og komfort ved daglig kørsel..... det er ren luksus-fokus jeg har :D

https://www.koni.com/en-US/Cars/Products/Performance/Special-Active/
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am

Re: FSD støddæmpere

Indlægaf volvo_thor » lør maj 30, 2020 20:15 pm

Nå... ind til videre er der kommet special active bagpå... fik dem for 650kr stykket på uutodoc. Det giver en mere komfortabel bagende, hvis man kan sige det -høhø.
Men det er som om at den ikke længere "hugger" så hårdt i det, når baghjulene hopper af et fartbump. Nu venter jeg bare på fronterne. Fandt dem til 1000kr stykket på ebay.... ca 100 kr mindre end hos refako og 800kr mindre end hos autodele24. Men de har alle problemer med at skaffe dem. Grunden til at jeg endte på Ebay var fordi de påstod de kunne sakffe dem hos Refako på en uge - hvilket ikke passede. Så jeg annulerede ordren og drejede mod Ebay for at få dem på en uge også. Men der var der også problemer - eftersom at det åbenbart er hele Europa der ikke kan skaffe dem.
Men jeg vender tilbage med mere, så snart jeg har fået dem sat på. Fjedre, tårnlejer osv er kommet.
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 15 gæster

cron