Hvilken bremsevæske?

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hvilken bremsevæske?

Indlægaf Jeppe » man sep 17, 2012 14:01 pm

Hejsa

Hvad er holdningen på Volvosnak til bremsevæsker?

Jeg har skiftede hele bremsesystemet på Amazonen, ny hovedcylinder, rør, slanger, kalibere, reduktionsventiler og endelig stempler bag i. Er det værd at overveje en silikonebaseret bremsevæske da den jo ikke kan optage vand og derfor ikke skal skiftes hverandet år som konventionel bremsevæske?

Mvh
Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Re: Hvilken bremsevæske?

Indlægaf Balder » man sep 17, 2012 15:02 pm

Vis du har skiftet ALT hvad der komme i kontakt med bremsevæske kan du godt skifte til silikonbaserede bræmsevæske.
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Re: Hvilken bremsevæske?

Indlægaf Pede66 » man sep 17, 2012 18:22 pm

Hver lige opmærksom på at nogle gamle biler ikke kan tåle de her nymoderned ting .-) nu aner jeg ikke om det også gælder bremsevæske og jeg ved jo heller ikke om hvilke stumper du har brugt?
Men visse gamle motore kan feks ikke tåle at køre på fuldsyntetisk olie de kræver mineralsk olie, ellers risikere man at gummi parkninger, oringe osv går i stykker.
Jeg har en Morris Minor og hoved bremse cylinderen har stadig de originale gummi dele monteret, og jeg ville ikke turde komme andet på end foreskrevet.
Men igen jeg kender ikke produktet

Men det er vel også det Balder skriver, "hvis du har skiftet alt"?

MVH Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser