Rudelister på 960 2,5E

Alt om pladedele og andet stål.

Redaktører: Kristian, Ingemann, Sako75, B23Trige

Rudelister på 960 2,5E

Indlægaf Kammerover » tors jul 15, 2010 18:11 pm

Hej.

Jeg har fundet en meget velholdt 960'er, hvor det eneste "grelle" er rudelisterne hvor metallet inden i gummilisten er rustet og dermed bobler.

Er der nogen der ved hvor man finder nogle til en fornuftig pris, og evt. hvor meget man skal regne med at det koster?

Vh. En forhåbentlig snarlig Volvo ejer.
Kammerover
Ny bruger
Ny bruger

Re: Rudelister på 960 2,5E

Indlægaf Volvo4life » tors jul 15, 2010 19:52 pm

Kammerover skrev:... hvor metallet inden i gummilisten er rustet og dermed bobler...

Er ikke helt klar over hvad du mener, men jeg tror du snakker om de store lister der sider i buden af ruden udvendigt på dørene.

Disse lister er specielle for 95-> da de er i chrom og ikke identiske med de andre chrom lister som er brugt på eksempelvis en 760er.

Find dem brugt hos en hugger eller endnu bedre hent dem i Sverige. De kan koste lidt da det er eneste mulighed for folk der ønsker chrom på deres 940er.

Forvent at der er "andre" ting du kommer til at rodde med. Har aldrig set en fejlfri 960er, uanset hvor velholdt den skulle være, og jeg har efterhånden kigget på en del.

Iøvrigt vil jeg ikke anbefale 2.5eren. Den er udpræget flad og bruger for meget bensin. Efter min mening skal man enten købe den rigtige 960er (3.0, aut, fuldt udstyr) eller spare penge og købe en 940 turbo.
24v....

Nu med Autostol og økonometer...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Kammerover » man jul 19, 2010 16:28 pm

Tak for svaret.

Jeg får skiftet listerne, og lavet en lille opbobling over forruden af forhandleren, så det skal jeg ikke bekymre mig om.

Det er iøvrigt en 2,5E, men jeg er nu hverken bekymret over ydelsen eller forbruget. Det er jo trods alt en flyder, og jeg har ingen planer om at tage på "striben" og lægge gummi ud.
Jeg skal hente bilen på Søndag, så lægger jeg nogle billeder op. Den skal have en rengøring og læderkabinen skal have en fransk vask og strygning (håber på nogle gode før/efter billeder).
Kammerover
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Volvo4life » man jul 19, 2010 18:45 pm

Tillykke med bilen.

Nu har du vel fået en med aut.gear og lidt udstyr? 2.5eren plejer jo at mangle begge dele og så er der jo ikke meget flyder over den.

6eren har en dejlig motorgang, men har du først kørt 3.0eren bliver man skuffet over det manglende skub og den lave gearing som 2.5eren har.

Hvilken årgang er bilen?
24v....

Nu med Autostol og økonometer...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Kammerover » lør jul 24, 2010 23:38 pm

Den er vel lidt skrabet, hvis man ser den som topmodel, trods årgangen. Der er manuelt gear og ingen aircon, men en dejlig lys læderkabine og elruder foran, så det er fint for mig.
Præmissen var at finde en stor "billig" komfortabel bil, og det opfylder den til fulde.

Jeg hentede den idag i Sønderjylland, og den var ganske rigtigt ikke uden fejl. En baggrundspære i den ene tågelyskontakt virker ikke, og autofunktionen på elruden i føresiden er også i udu, selvom rudehejsen fungerer upåklageligt........ lad mig se, er der mere?.... nej, det var det. Meget godt klaret af en bil fra 95´, men den er også blevet plejet som et lille barn af den forrige ejer.

Alle.., og jeg mener ALLE service og reperationer er metodisk dokumenteret i et stort ringbind, så jeg tror måske at jeg har været lidt heldig med mit fund.

Det var ihvertfald en meget behagelig tur tilbage til københavn, og benzinforbruget ser heller ikke ud til at være slemt.

Jeg lægger nogle billeder op med før/efter billeder når vi har fået shinet kabinen op.
Kammerover
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Karosseri