Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hovn skrev:En S80 2,0T ?
Hvad er det for en motor? Og eftermonteret turbo?

kimmer skrev:Ifølge din motorkode er det en 4 cyl. Kunner der være tale om en T4 fra V/S 40?
Den har jeg aldrig stødt på i forbindelse med en s80.
Kim

s80 2.oT skrev:kimmer skrev:Ifølge din motorkode er det en 4 cyl. Kunner der være tale om en T4 fra V/S 40?
Den har jeg aldrig stødt på i forbindelse med en s80.
Kim

chrjen skrev:Det er en 163 hk til det italienske marked. Det er en B5204T som jeg husker det....dv.s. en 2,5T Lavtryksturbo med anden krumtap således slagvolumen bliver 2,0 - så falder effekten fra 193 til 163. Iøvrigt skulle denne 2,0T køre hamrende godt![]()

s80 2.oT skrev:chrjen skrev:Det er en 163 hk til det italienske marked. Det er en B5204T som jeg husker det....dv.s. en 2,5T Lavtryksturbo med anden krumtap således slagvolumen bliver 2,0 - så falder effekten fra 193 til 163. Iøvrigt skulle denne 2,0T køre hamrende godt![]()
nu har jeg fået det undersøgt, hos volvo og de siger det samme. det er en b5204t4,og ja motoren kører helt upåklageligt, kørercomputeren siger 11,8L pr 100 km ved 180 km/t på cruisen, og ved 110 ligger den på 5,2L pr 100kmmen der må være lavet et eller andet ved den siden fødslen, da den på papiret skulle kunne rende 230 på toppen, men det klarer den i fjerde gear...(har endnu ikke kørt den ud i femte)

Kimmer skrev:Lyder af lige lovligt meget "lystfisker-volvohistorier" i mine ører. Det er der vist ikke mange Volvoer der kan præstere i 4. gear![]()
Venlig hilsen
Kim

da den på papiret skulle kunne rende 230 på toppen, men det klarer den i fjerde gear...

Tilbage til Karosseri og Interiør
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster