af oakey » fre nov 29, 2019 11:32 am
Hej Rene,
Jeg forsøge at hjælpe dig, baseret på min erfaring med reparation af vores Volvo'er over årene.
Desværre er jeg er en simpel elektronik ingeniør og ikke en uddannet automekaniker, så det er en amatør der skriver til dig.
Der er mange i dette forum der gerne vil hjælpe dig, men du bliver nødt til at komme med mange flere informationer for at det kan ske.
---
Du spørger om en reparation kan betale sig.
Hvis tårnene er så alvorligt angrebet af rust at der skal svejses.. så tror jeg ikke at det kan betale sig.
Der er nogle regler om svejsning i metaldele tæt på hjulenes ophæng der gør det meget dyrt eller umuligt.
Kan andre Volvosnakkere hjælpe til med viden om dette emne?
Jeg husker noget om 20cm fra nærmeste fastgørelse af ophæng.
Måske er det 'antik' viden...
--
Her kommer nogle spørgsmål til dig.
Dine svar kan gøre os alle klogere.
- Hvor mange kilometer har bilen kørt?
- Har bilen andre problemer?
- Hvor slem er rustangrebet?
Er der tale om gennemtæring?
Send billeder af rustangreb og af hele bilen!
- Hvis du ved at der er rust inden i tårne har du sikkert haft affjedringen ude.
Er det korrekt?
Er du i gang med en større reparation / renovering?
- Hvad tror du at bilen værd på det åbne marked?
Læs: Hvad ville det koste at købe en ny V70 i bedre tilstand?
Det er det jeg kan fortælle dig indtil du kommer med flere informationer.
Jeg håber at det ovenstående giver forstand.
/oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.