Min 10 år gamle xc 60 volvo er blevet utæt ved de to nedfældede tagrælinger. Volvo har forklaret at de har oplevet det i flere tilfælde. Loftet skal frigøres og så kan man komme op og løsne 4 møtriker i hver side. Derefter skal gummipakningerne skiftes.
Jeg startede med at afmontere batteriets pluspol. Jeg valgte plus, fordi den er lettest at komme til.
Jeg har derefter afmonteret loftet og fået adgang til 3 møtrikker i hver side.
Men i hver side er hovedairbagens gaspatron (tror jeg at det er) monteret så den lukker hullet til den sidste møtrik.
Det er en umådelig smart konstruktion som Fords ingenører selvfølgelig må bære ansvaret for .
Nu er mine spørgsmål:
1: Skal jeg for at være på den sikre side afmontere minuspolen fra batteriet inden jeg afmonterer hovedairbagene?
2: Kan man afmontere gule airbagstik uden at der efter processens afslutning popper en airbaglampe op? Jeg bliver simpelthen nødt til at fjerne “gardinerne” for at kunne komme ind til den sidste møtrik.
3: Er der nogen i dette forum der har erfaringer med denne ret trælse reparation?