Lettere rust Undervongn?

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Lettere rust Undervongn?

Indlægaf Mads » fre sep 05, 2008 14:43 pm

Jeg har anskaffet mig en Amazon (62 4 dørs) Den har stået i grage i de sidst 17 år. Undervogn ink forbro bagtøj har hvad jeg vil betegne som mild rust(pletter). Nu er mit spørgsmål så: Hvad skal jeg gøre ved det? Jeg vil gerne ha det stoppet, og undervognen malet og har undersøgt muligheden for at få sandblæst undervogn uden at fjerne forbro og bagtøj osv. Men der hvor jeg har spurt blæser de kun hele karossen(altså ikke kørende bil).

Kan man få det gjort et sted, og med et godt resultat. (nogen der kender et sted?)

Har også overvejet om det er noget jeg selv kan klare med en go kompressor..?
Mads
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Ingemann » fre sep 05, 2008 20:21 pm

Jeg kontaktede Jyderup Sandblæseri på et tidspunkt og fik et tilbud om hvad det skulle koste at få sandblæst og metaliseret undervognen (og kun den).

Tror prisen lå på omkring 4000 kr - men det afhænger af hvad man kommer med. Kommer du med en adskildt bil eller en undervogn, hvor alt tectylen er fjernet, bliver det selvfølgelig billigere, men send ham en mail, og hør om du kan få en pris.

http://www.jyderup-sandblaeseri.dk/
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Mads » lør sep 06, 2008 10:21 am

Tak for tippet, men jag har allerede haft ringet til dem og fik at vide at de ikke blæser undervogne!..

Har kigget lidt på det her produkt, som jeg har set anbefalet erinde...

http://www.por15.dk/
Mads
Moderat bruger
Moderat bruger

Sandblæsning

Indlægaf Bronco » lør nov 15, 2008 4:30 am

Hejsa -- Hvordan går det ?? Hvad har du fundet ud af ??
Det produkt du henviser til -- lyder for godt til at være sandt efter min mening...
Nå -- Jeg har en kompis der har et sandblæsningsfirma og han metaliserer også -- og så er han også bilfreak som os. Så hvis du ikke har fundet en løsning på dit problem så send mig en mail på -- nielspedergregersen@gmail.com -- så kan vi kontakte ham for et tilbud..
PS hans firma ligger i Vejle..
Hilsen Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf Amazon » søn nov 16, 2008 18:39 pm

Hejsa.

Jeg er selv igang med undervognen på min Amazon. Jeg har dog ikke fjernet forbro og bagtøj m.m.. Der er meget textyl under hele bilen, og det meste sætter godt fast og fejler intet.
Jeg har skrabet alt det løse af med en spartel og skraber. Efterfølgene har jeg slebet de bare steder med en roterende stålbørste på vinkelsliberen og boremaskinen. De sidste hjørner man ikke kan komme ud i, har jeg sandblæst med en lille pistol med forskellige gummidutter til. Derved kunne jeg komme ud i hjørnerne. De sidste steder har jeg brugt et prudukt fra Turtle:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=221 ... 1227200573

Det virker fint, og efterlader en ren overflade.
Jeg skal nu ha undervognen behandlet igen. Først med et tyndt textyl produkt, som trænger ind alle steder, derefter med et tykt lag som kan beskytte undervognen.

Forbro og bagtøj skal derefter af og sandblæses og behandles.

Por15 produktet lyder næsten for godt til at være sandt, men det skal da prøves :lol:
Amazon
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Mads » søn dec 28, 2008 21:34 pm

Hej Igen.

Beklager fraværet.. Men har ikke ikke mulighed for at arbejde på bilen lige nu, da jeg har den stående på fyn og bor i kbh..

Tak for tilbudet Bronco. Men efter at ha læst hvad jeg har kunne google om vidundermidlet por15 tror jeg nu at jeg prøver at teste det.. Skal nok gi lyd ifht mine erfaringer..
Mads
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf WankelKim » søn dec 28, 2008 23:22 pm

POR15 er gud - Jeg har brugt det flere steder på min RX-7
Sørg for at følge instruktionerne til punkt og prikke, det er en lidt langsom process, men damn det er effektivt.
Kim Kjersgaard Nielsen
'92 850 GLT
'81 RX-7
Brugeravatar
WankelKim
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro

Indlægaf Mads » man mar 23, 2009 21:19 pm

Ja Kim jeg har oså kun hørt om rigtig gode resultater, selvom det lyder for godt til at være sandt. Det eneste minus jeg har kunne finde, er nogle amerikanske kommentare om at det skulle være forfærdeligt giftigt :( Og at man bør være iført heldragt og "ekstern" ilt tilførsel!!.. Ved ikke.. Har heller ikke fået prøvet det endnu..
Mads
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til Karosseri og Interiør