Afmontering af startspærre

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Afmontering af startspærre

Indlægaf Gammelgard78 » lør mar 06, 2010 15:57 pm

Har fundet start spærren på min volvo 460 1,8i og mener det er den der driller men vil være helt sikker så derfor vil jeg prøve at afmontere den for at se om det løser start problemmerne da den ikke vil starte nogen der ved hvordan man gøre dette så skriv så lillemor kan komme komme ud at trille i dytten igen :)
Gammelgard78
Ny bruger
Ny bruger

Re: Afmontering af startspærre

Indlægaf Jeppe » søn mar 07, 2010 21:46 pm

Gammelgard78 skrev:Har fundet start spærren på min volvo 460 1,8i og mener det er den der driller men vil være helt sikker så derfor vil jeg prøve at afmontere den for at se om det løser start problemmerne da den ikke vil starte nogen der ved hvordan man gøre dette så skriv så lillemor kan komme komme ud at trille i dytten igen :)

Nu ved jeg ikke om sådan en 460 er født med startspærre. For er det en der er eftermonteret afhænger det jo af hvilken model osv. - altså ikke nogen generel vejledning til hvordan man piller den ud. Du må finde diagrammet over bilen og samle ledningerne som tidligere har været forbundet til startspærren.

Er det en original er det vel sådan at den hænger sammen med motorstyringen.

Mvh
Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Volvo 243 » man mar 08, 2010 18:06 pm

En af mine venner har lige haft samme problem med en Suzuki Alto.
Hvis man satte en prøvelampe på startspærre relæet startede bilen.
Brugeravatar
Volvo 243
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Gammelgard78 » man mar 08, 2010 18:51 pm

har snakket med en volvo mekaniker som ligger på min tur han sagde der kunne være gået en sikring til tændingsmodul/tændspole men har undersøgt det og sikringen fejler ikke noget men stadig ingen gnist på tændrørerne har haft pillet et tændrør ud og sat det til hætten på tændingsmodulet og det gav heller ingen gnist der så min konklusion er at tændings modulet/tændspolen er røget sig en tur for starter kører rundt og ville mene at hvis startspærren ikke slog fra så ville starter heller ikke blive aktiveret, har jeg ret eller??? lampen til start spærren holder med at lyse og blinke når jeg drejer tændings nøglen...Nogen der ved hvor jeg kan få fat i diagram over lednings nettet og fejlkoder så man selv kan aflæse dem :)
Gammelgard78
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter