Stereo Sc-901 og MP3 afspiller

Ledninger, relæer, kontakter og dimser ad libitum.

Redaktører: Kristian, Ingemann, Sako75, B23Trige

Stereo Sc-901 og MP3 afspiller

Indlægaf ChristianTT » ons feb 17, 2010 16:37 pm

Hej Alle

Jeg kan forstå at emnet har været oppe og vende før, men jeg tillader mig at oprette en ny tråd.

I min nyindkøbte V70 fra 1998 er der en SC-901 med 3-CD-changer samt RTI navigationsystem.
CD Changeren kan ikke læse CD-R skiver og jeg ville meget gerne tilslutte min Iphone.

Min Iphone bruge jeg sammen med TOMTOM carkit, dvs. lydudgangen er et almindeligt 3,5 mm minijackstik til en aux indgang og IKKE det klassiske IPOD stik.

Så vidt jeg kan kunne nedenstående bruges:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... AX:IT#shId

Det bringer mig til et spørgsmål om RTI system holder op med at virke og hvor i hulen jeg skal trække minijackstikket ud til min IPHONE - gennem handskerummet ???, men så skal det jo stå åbent hele tiden!!!.

Alternativ kunne jeg skifte hele radiosystemet ud med f.eks.
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6 ... _Autoradio

Det ville være lidt en skam, da SC-901 anlæget spiller godt og passer i designet til resten af interiøret, hvilket man ikke kan se om ovenstående.

Jeg er vel ikke den eneste der har behov for at tilslutte en MP3 afspiller, så lad mig høre hvad i har gjort.

Venligst hilsner
ChristianTT
ChristianTT
Bruger
Bruger

Re: Stereo Sc-901 og MP3 afspiller

Indlægaf CK1100 » ons feb 17, 2010 18:13 pm

Hej Christian

Jeg er ikke kommet dertil endnu p.g.a. økonomien, men www.ipodyourcar.com har den løsning du skal bruge. Det virker til at være det bedste ud fra hvad jeg kan finde, og det er nok her jeg vil handle. Der kommer infoen i radioens display, og så kan MP3'en styres fra den originale radio, så Iphonen kan gemmes væk. :wink:

CK
CK1100
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf ChristianTT » ons feb 17, 2010 21:12 pm

Jeg har kigget hos dem, men kan ikke se at SC-901 er understøttet af deres produkter.

Da det er en Iphone skal den heller ikke gemmes væk, da der er håndfri tale i holderen / TOMTOM carkit. Her er det netop et minijack stik der skal bruges og ikke det normale ipodstik.

Er det et godt anlæg, altså SC901, eller er hvilket som helst andet Blaupunkt eller lign. lige så godt ???

/ChristianTT
ChristianTT
Bruger
Bruger

Indlægaf ChristianTT » tors feb 18, 2010 16:17 pm

Ahh. Nu har jeg fundet den. Kiggede ikke godt nok efter.

Nu skal jeg bare finde et hul ledningen kan komme ud af.

Tak for hjælpen.

Mvh
ChristianTT
ChristianTT
Bruger
Bruger

Indlægaf CK1100 » man mar 08, 2010 23:28 pm

Hey Christian

Har du fået den leveret/monteret? Jeg er spændt på hvor godt den virker.

CK
CK1100
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf ChristianTT » fre mar 12, 2010 10:03 am

Nej, IpodYourCar havde smidt den ene eksemplar de havde væk, og havde ikke i sinde at bestille flere, da de kun havde solgt 3 stk på 5 år.

Jeg har istedet, for en ugen siden, bestilt en Blitzsafe - http://www.blitzsafe.com/. Jeg bestilt den over ebay, men har ikke modtaget den endnu, så jeg afventer med spænding.

Jeg skal nok give en tilbagemelding, når jeg har lagt den i

Mvh
Christian
ChristianTT
Bruger
Bruger

Indlægaf ChristianTT » tirs apr 06, 2010 10:17 am

Pakken blev modtaget og selvfølgeligt blev der lagt moms + told + moms af tolden oven i = kr. 228 :(

Installationen er lidt vanskelig, da dimsen skal bruge en 12 v forbindelse inde bag radio, men det lykkedes os at finde en.

Den spiller helt perfekt og er tilsluttet på CD 6 knappen.

Bemærk at på denne version er det muligt at afspille lyden fra hvilket som helst kilde med en minijack udgang. Årsagen til jeg vaglte denne er at jeg bruger iphone's tomtom carkit.

Alt i alt kan jeg snildt anbefale den, dog lidt bøvlet installation, i hvertfald når man ikke har erfaring med at rode med autoelektro

/Christian
ChristianTT
Bruger
Bruger

Tilbage til El-system