Hej sode,
Jeg antager at de originale blinklamper sidder på B-søjlen, - som erstatning for afviservingen der blev brugt tidligere (jeg ved ikke om der nogensinde har været en afviservinge på 444).
Pæren der blev brugt dengang kan have været en 7W type, som vist ikke kan købes mere.
Da blinkrelæer blev 'opfundet' valgte man at lade den strøm der forsynede blinklamperne løbe gennem en modstandstråd i blinkrelæet og som derved opvarmede en bimetalfjeder. Denne bimetalfjeder bøjede sig som følge af opvarmningen og afbrød derved en kontakt. Når strømmen gennem modstandstråden dermed ophørte kølede bimetalfjederen af og efter kort tid sluttede kontakten igen, - det hele startede forfra indtil chaufføren besluttede sig til at der var blinket nok.
Sålænge der kun var en blinklampe i hver side var der ingen problemer, når pæren holdt op med at virke så kunne man ikke blinke. Da der blev indført flere blinklamper, - for, bag og senere på siden af forskærmen (hvilket blev mest brugt i lande med mange cyklister) blev det klart at blinkhastigheden ændrede sig når en af pærerne sprang. I stedet for at på ændre designet for at undgå denne effekt blev det brugt til at informere chaufføren om at han havde en pære der ikke længere virkede ved hjælp af en indikator lampe i instrumentbrættet, - en brændt pære = hurtigere blink. Det betyder også at flere pærer betyder langsommere blink og så kommer jeg til dit problem. Jeg vil gerne komme med en teknisk udredning om hvorfor de gamle blinkrelæer fungerer som de gør, men nu prøver vi først at løse dit problem.
Har du oplevet det samme problem med kun de to originale blinklamper monteret?
Hvis nej, så tror jeg at de nye lamper er problemet. Hvis ja så skriv og vi prøver at håndtere det.
Jeg ved at man stadig kan købe 6V blinkrelæer (bl.a. hos
http://www.mcbutikken.dk) men om der findes nogle der kan løse dit problem ved jeg ikke. Du skal finde ud af hvor mange watt de enkelte pærer på en side kræver, - det står på pærerne. Som regel er pærerne for og bag 21W og på siden 5W, men det kan være anderledes på din 444.
Du skal også sikre at stikket er korrekt (er der overhoved stik på dit blinkrelæ, eller er der skrueklemer skrueklemmer?). To eller tre stikben?
Hvis alt svigter så skriv igen. Der er også andre mulige løsninger, - bl.a. hjælperelæer, men vi prøver den nemmeste løsning først.
mvh