Aah, jeg kan se man skal logge ind på mit link, du får lige tråden her:
Ja som overskriften siger så har jeg en 850 2.5 20V 1995 hjemme på prøve.
Lige da jeg kørte den hjem virkede centrallåsen fint med fjernbetjeningen, men nu vil den ikke låse bilen kun låse den op.
Det viker fint med nøglen i dørlåsen, så låser alle døre op og i.
Jeg har prøvet at kode fjernbetjeningen igen og jeg har målt på de 2 kontakter på fjenbetjeningen, de virker. Og jeg har skiftet batteriet.
Nogen der har en ide om hvor jeg skal lede.
MVH Peter
Svar:
Re: - (Knud Bager, 17-12-2010 19:40)
Hej Peter!!
Hvis det er en stationcar kan det meget vel være låsen i bagklappen der gør "Knuder"-det hænder af og til-Løsning!! Prøv at give den lidt motion med nøglen i låsen-evt. suppler med lidt låsespray/WD 40-det hjælper af og til.
K.Bager
Re: - (Peter Rasmussen, 18-12-2010 11:16)
Hej Knud
Du kan meget vel have ret, da jeg har fundet ud af at bagsmækken ikke følger med, men jeg kan godt låse den op og i med nøgle hvor så alle de andre døre følger med.
Det med fjernbetjningen sker når bagdøren er låst, så kan jeg ikke låse dørene med den, men når jeg så låser bagdøren op med nøgle, så virker fjernbetjeningen begge veje.
Jeg kan se i diagrammet at der er en masse små kontakter inde i baglåsen, måske er en af dem syge eller også er det måske en knækket ledning ud til den?
Jeg må kigge lidt videre på det, men det er sku godt nok koldt om fingrene i øjeblikket.

Gode julehilsner Peter
Re: - (Knud Bager, 18-12-2010 15:40)
Hej Peter!!
Jeg mener faktisk at kunne huske at det også var i koldt vejr at jeg havde problemer-umiddelbart lagde jeg en dåse med WD40 på radiatoren og fik løsnet beklædningen på bagklappen så man i det mindste kunne se lidt af låsearrangementet-sprøjtede lidt på "Må og få" og har ikke haft problemer siden.
GOD JUL OG GODT NYTÅR
K. Bager
Re: - (Peter Rasmussen, 15-01-2011 16:34)
Jeg har i dag skiftet hele låsen i bagklappen, det viser sig at det er bagklappen der styre det hele, dvs at hvis den ikke låser med op og i så får styreboksen ikke de rigtige "signaler" og så virker fjernbetjeningen ikke.
Nu virker det hele og den var død nem at skiftet.
MVH Peter
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20