V50 Drive 2010, Eftermontering af bluetooth

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V50 Drive 2010, Eftermontering af bluetooth

Indlægaf aarhus-V50 » søn mar 16, 2014 23:54 pm

Kære Volvo ejere,

Jeg har lige købt en Volvo V50 Drive fra 2010. Der er ikke fra fabrikken monteret bluetooth. Jeg er lidt usikker på hvilke funktioner der følger med, hvis jeg eftermonterer bluetooth til håndfri mobil. Det kan nogen steder opfattes sådan at man kun får den håndfrie telefon og ikke også muligheden for at streame musik til bilens anlæg med mindre man opgraderer anlægget yderligere. Prisen for eftermonteret bluetooth inkl. mikrofon er i omegnen af 7.500,- kroner. Nogen steder ser det ud til at man skal betale det dobbelte for også at kunne streame musik. Er der nogen der ved noget om dette?

De bedste hilsner
Morten
aarhus-V50
Bruger
Bruger

Re: V50 Drive 2010, Eftermontering af bluetooth

Indlægaf fladmas » lør sep 06, 2014 22:44 pm

Hep Morten,
fik du eftermonteret Bluetooth i din V50?

mvh
Andrew
fladmas
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf ørsted49 » man sep 22, 2014 17:03 pm

Jeg ønsker også at kunne sætte min iphone i en holder og høre egen musik over bilradioen. ( Vil gerne undgå at skulle bruge jack-stikket nede i armlænet ).
Jeg fandt diverse steder hvor man skulle indsætte forbindelsen mellem cd unit og headunit som di kalder den. Det var ikke helt godt ved flere af dem, da der kom flere forskellige fejl frem. Jeg kan nu også se at der faktisk ikke findes noget på markedet udover den originale løsning fra volvo, men den er da lige dyrt nok syntes jeg.
Det behøver ikke at være bluetooth, men gerne en forbindelse fra en aktiv tlf.holder til bilens anlæg.
Er der nogen her i volvosnak der har nogle gode bud på hvad der kan bruges til at spille musik fra iphone - eller en androide baseret, så vil jeg da blive glad. :D
ørsted49
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Bandit » tirs sep 23, 2014 12:27 pm

Da jeg købte min V70 fra '05 fik jeg monteret en Parrot MKI 9200. Som sælgeren sagde " den kan alt undtagen lave kaffe" :lol:
Jeg kan streame musik fra telefon, Ipot, USB-pen og andet via bluetooth eller kabel.
Der er flere monteringsbeslag med til Fjernbetjeningen og skærmen er monteret på en bøjle specielt til en V70'er foran det venstre midterste luftspjæld.
Fin skærm med god brugervenlig menu. Dag/nat indstilling. God lyd gennem bilens højtalere. Justerbar mikrofon.
Eneste anke er egentlig at batteritiden i den medfølgende fjernbetjening ikke er så høj, men det kan være fordi den ind i mellem ligger i skuffen med knappen trykket ned.

I kan læse og se mere her http://www.parrotcenter.dk/mki9200.html

Jeg mener at jeg gav ca 4-5000 kr for at få enheden monteret i forbindelse med købet ved Autohuset Vestergaard for 2 år siden.
Det kan sansynligvis gøres billigere i dag, man skal bare være opmærksom på om alle features som f.eks radio mute er med i prisen.
http://cartech-audio.dk/products.php?sub=37
Bandit
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf aarhus-V50 » ons nov 19, 2014 16:48 pm

Hej alle,

Beklager den sene svartid. Jeg har ikke været herinde i lang tid.

Jeg har ikke fået monteret nyt i bilen. Hvis jeg skal spille musik i bilen fra min telefon, bruger jeg stikket i midterkonsolrummet. Det fungerer ok. Men en anden løsning havde nu været bedre.

Det er helt sandt hvad Bandit skriver: En mulighed er at montere en Parrot enhed i bilen. Det er nok det bedste bud herfra også, da det ikke er muligt at opgradere et anlæg til også at indeholde bluetooth uden at skifte hele anlægget. Og selv her, vil Volvo ikke sætte store garantier, da meget kan gå galt i udskiftningen. Jeg valgte at leve med mit kabel, da jeg egentlig også synes at Parrot er ret dyr og jeg ikke vil til at montere andre beslag osv i bilen.

Så min konklusion må være at gøre det samme som Bandit eller at lære at leve med kabel :-)

Beklager den lange respons fra min side.

Morten
aarhus-V50
Bruger
Bruger

Indlægaf Jpj » ons nov 19, 2014 22:57 pm

Jeg har en v70 d5 fra 2011 som kan tilslutte telefon via Bluetooth, og min iphone kan yderligere tilsluttes via USB i armlæns boksen og fungere som iPod. På den måde er den af vejen, telefonen lader, og alt kan styres fra rettet. Lyden er god, da kabel bare er bedre end streaming via Bluetooth. Jeg bruger mest itube, telmore musik eller andre, så jeg ikke behøver at købe musikken. Eneste minus er, at når telefonen, ringer, så skal iTuube/telmore genstartes. Det skal det ikke, når musikken er på iphone.

I min seat altea fra 2010, har jeg et parrot anlæg nøjagtig som der beskrives herover, incl.holder med strøm til telefonen. Telefondelen virker virkelig fint, bruger meget stemmestyring ved opkald. Har haft et par småproblemer med boksen til anlægget, som er blevet skiftet. Det er rigtigt fjernbetjening æder batterier, men de koster stort set intet.
streaming af musik foregår meget nemt. Jeg synes blot ikke kvaliteten af musikken er helt den samme som ved kabel, i volvo'en. Bruger nogle gange blot at proppe et USB stik i, virker fint og bedre kvalitet.

Jeg holder mest af volvo'ens anlæg, men det er jo også født med bilen, og kan ikke ses.
Men jeg kan klart anbefale parrot som produkt, det virker, også til iphone, og jeg har ingen problemer med at den taber Bluetooth, som jeg har haft med andre htc telefoner, der var billigere. Man kan altid diskutere om det er kønt, men det er i hvert fald funktionelt.
Bedste hilsner
Jpj
I carporten:
Volvo v70 D5 205 hk, aut. sum. Årgang 2011
Seat Altea, Van, style, 2,0 TDI, 140 hk, DSG, årg. 2010

Seneste biler:
Volvo v50 2,0 D, årgang 2007, life
Volvo v40, 1,8, årgang 2002
Seat Altea, 2,0 TDI, PD, 140 hk, årgang 2007
Jpj
Ny bruger
Ny bruger