Kabinelys slukker ikke

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kabinelys slukker ikke

Indlægaf JePess » fre jun 26, 2015 21:19 pm

I min v70 fra 97 slukker Kabinelys ikke selvom alle døre er lukket, jeg mistænker lidt at det er en dørkontakt der ikke virker, så den registrerer som åben.

Men jeg kan ikke finde ud af hvor den lille djævel sidder henne?

Jeg tænker at det enten er fører døren eller bagklap, der er nemlig ikke nogen lampe der lyser når bagklap er åben.
JePess
Bruger
Bruger

Re: Kabinelys slukker ikke

Indlægaf gälleryd » fre jun 26, 2015 23:49 pm

Jeg kan ikke lige huske hvordan, det funker i din model (97-00), da det er en del år siden jeg havde en v70xc, ja endda 2 stk 99 og en 00, en af de sidste inden det blev v70n(00-08), men få köbt dig en hayeshåndbog, der gälder over s70/v70, der står en masse gode ting, du kan bruge i fremtiden.

Jeg mener det körer over en mickrobryderkontakt i dören, men ellers kan du Google det, eller vente på at der er folk herindefra skriver det, for det her er et godt volvo-forum, her er mange dygtige-kompetente folk, men det skal nok löse sig :)
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf JePess » lør jun 27, 2015 8:11 am

Jeg fik min haynes manual med posten igår, men der stod nemlig ikke noget om den kontakt (ikke hvad jeg ku finde ihvertfald) kun noget om en Micro lock switch. Og det ska man ha skilt næsten hele døren af, så tænkte at jeg heller måtte forhøre mig herinde først :D
JePess
Bruger
Bruger

Indlægaf gälleryd » lør jun 27, 2015 8:29 am

Den sidder i din dörlås, og det tager ikke så lang tid at tage den af, men det ville väre bedst at finde en herinde, der har en computer, som kan fortälle i hvilken lås du har problemet, ellers er det bare at gätte sig til det hele, du kan også have brud på en ledning, et eller andet sted, men det er svärt at gätte på hvor problemet sidder, jeg har selv loddet ledninger i kabelstammen i bagklappen et par gange, den sidder i venstre side, og der må man bare starte for en ende med at träkke lidt hårdt i, en ledning af gangen :( , man er ikke i tvivl om der er en knäkket ledning, og så må man bare lodde den bagefter...da jeg ikke står foran bilen, kan jeg ikke göre så meget, men det er et kendt problem med knäkkede ledninger i bagklap og i döre, selv på de nyere modeller(v70n 00-08), håber det lykkes at lokalisere det....
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf JePess » ons jul 08, 2015 20:25 pm

Kan det passe at bagklap har et separat lyssystem? For jeg har fundet ud af den lampe der er i bagagerum virker som den skal (slukker/tænder når bagklap er lukket/åben)
JePess
Bruger
Bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter