Volvo V70 varme styre enhed

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V70 varme styre enhed

Indlægaf marcuscl » lør apr 10, 2021 17:09 pm

Hej, har et problem med varme styre enheden i en Volvo V70 2.4 1999.

Der er intet lys i den og knapperne virker heller ikke. Tænker at udskifte den, men kan kun finde * modellen.

Ved I hvor man kan få fat i sådan en? Eller har I prøvet noget liggende hvor den er gået ud. Har tjekket sikringer de var fine..
Vedhæftede filer
Udklip.PNG
Udklip.PNG (726.21 KiB) Vist 1530 gange
Volvo 940 Turbo
marcuscl
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs jan 19, 2021 23:27 pm

Re: Volvo V70 varme styre enhed

Indlægaf HTS » lør apr 10, 2021 22:12 pm

Hej
Jeg har en v 70 - 1 årg 2000 til at stå til skrot, men det ligner slet ikke det på billedet. Min er med automatisk klima. men du er velkommen til at prøve den hvis du vil.
Har du haft den ude og se om der kommer strøm op til den. I min mener jeg ikke der er sikringer i selve enheden. Jeg håber du får det op at kører igen.
Jeg bor i bjerringbro.

Hilsen Henrik
Nu:
S80 2,4 170hk aut. 2000
V70 2,4 140hk man. 1999
850 2.0 Markræser 1996
Før:
740 St. D6 2.4 1988
245 St. D6 2,4
244
144
HTS
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: man nov 27, 2017 22:53 pm
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Volvo V70 varme styre enhed

Indlægaf marcuscl » lør apr 10, 2021 23:34 pm

Hej, jeg har fundet ud af det er en uoriginal enhed.. ved ikke helt om hvordan kabler osv vil fungere med en original? Men vil meget hellere have en original i.

Ude foran er der en sikring som hedder "Climate Control" som ikke er sprunget, knapperne på enheden tror jeg faktisk virker for har trykket på + en masse gange og der kommer lidt varme ud.. og det lyder som om at den ændrer noget når man klikker på knapperne.

Kunne være rart at prøve med en original, men bor i Nordsjælland så ved ikke hvornår jeg kommer forbi Jylland, men tak for tilbuddet :)
Volvo 940 Turbo
marcuscl
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs jan 19, 2021 23:27 pm

Re: Volvo V70 varme styre enhed

Indlægaf Hovn » søn apr 11, 2021 7:51 am

Hej marcuscl.
Som du selv også har fundet ud af, er dette panel ikke originalt, men eftermonteret.
Helt Sikkert fordi bilen har fået eftermonteret klimaanlæg eller endda måske hele airconditionanlægget...
Jeg ville prøve at køre til en autoelektrikker, eller et sted de “roder” med eftermonteret aircondition til biler og få dem til at finde ud af hvad der er galt med det panel der sidder i nu.
At bytte til et Volvo panel er ikke bare lige...

God dag..

Kim
Hovn
XC40T5 samt 240SE
Brugeravatar
Hovn
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: lør okt 13, 2007 12:12 pm
Geografisk sted: Herlufmagle

Re: Volvo V70 varme styre enhed

Indlægaf marcuscl » søn apr 11, 2021 13:14 pm

Hovn skrev:Hej marcuscl.
Som du selv også har fundet ud af, er dette panel ikke originalt, men eftermonteret.
Helt Sikkert fordi bilen har fået eftermonteret klimaanlæg eller endda måske hele airconditionanlægget...
Jeg ville prøve at køre til en autoelektrikker, eller et sted de “roder” med eftermonteret aircondition til biler og få dem til at finde ud af hvad der er galt med det panel der sidder i nu.
At bytte til et Volvo panel er ikke bare lige...

God dag..

Kim



Hej, tak for dit indlæg :)
Du har nok ret i det ikke er bare lige at skifte. Så det bedste vil nok være at undersøge det som sidder på nu.
Volvo 940 Turbo
marcuscl
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs jan 19, 2021 23:27 pm

Re: Volvo V70 varme styre enhed

Indlægaf marcuscl » søn apr 11, 2021 21:47 pm

Opdagede i dag at enheden faktisk virker, og at den kan varme, skrue op for blæs osv.. når man drejer nøglen til sluk eller tænd, kan man lige hurtigt se der kommer lys i den og så slukker det.. Nogen der ved hvad der kunne være galt? :)
Volvo 940 Turbo
marcuscl
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs jan 19, 2021 23:27 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster