Android - telefon i Volvo

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Android - telefon i Volvo

Indlægaf Claus05 » fre jul 02, 2021 19:44 pm

Hej - jeg har et stort problem med at min Volvo V60 ikke vil bruge min telefon under kørslen. Den kan fint finde telefonen og kobler fint op, men efter ca. 3 min. lukker bilens system med og starter forfra ligesom når vi starter bilen og sådan videre hvert 3 minut indtil jeg lukker bluetooth-forbindelsen. Har I haft det problem og er deren løsning?
Claus05
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs dec 04, 2018 19:33 pm

Re: Android - telefon i Volvo

Indlægaf Koldstart » søn jul 04, 2021 12:09 pm

Jeg har søgte lidt på det svenske forum "Jagrullar.se". De fleste indlæg om telefonopkobling handler der og Apple Carplay eller Android Auto. Der er ikke meget om alm. telefon-opkobling. Men prøv evt. selv at søge.

De indlæg jeg HAR fundet konkludere oftest at problemer med bluetooth forbindelse stammer fra telefonen, ikke fra bilen. HAr du prøvet at koble en anden Android-telefon på systemet i din Volvo?

Et enkelt indlæg har fokus på samspillet mellem Android og Teams, hvis de er installeret på samme telefon.
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=86&t=162058&p=1436736&hilit=android#p1436736

Der kan også være knas med Android Auto-opkoblingen, men hvis din Volvo understøtter Android Auto, så kunne det være af værdi at vide, om dèn forbindelse også opfører sig mærkeligt.

Hvis du vil prøve at koble "Android Auto" op uden kabel, så findes der i dag mulighed for at gøre det trådløst.
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=86&t=163663&hilit=android
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Android - telefon i Volvo

Indlægaf Claus05 » tors jul 29, 2021 21:40 pm

Hej Koldstart- tak for dine bemærkninger - de giver en masse ledetråde. Du skriver "om din Volvo understøtter Android Auto" - det har jeg gået ud fra at Volvo V60 med årlig ajourføring af software gør, men kan det drages i tvivl? /Claus
Claus05
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs dec 04, 2018 19:33 pm

Re: Android - telefon i Volvo

Indlægaf Koldstart » fre jul 30, 2021 16:35 pm

Claus05 skrev:... Du skriver "om din Volvo understøtter Android Auto" - det har jeg gået ud fra at Volvo V60 med årlig ajourføring af software gør, men kan det drages i tvivl? /Claus


Ja, ved genlæsning af dit indlæg bliver jeg også lidt i tvivl.

Er det ren telefonopkobling, med opkald og overførsel af kontakter til bilens kontaktbog du er ude efter? Eller er der "Android Auto" du søger?

Hvis det er det sidste, er døren formentlig lukket :cry:. På vores V60 MY2019 skulle Android Auto og Apple Carplay bestilles ab fabrik. Det så ikke ud som at det kunne bestilles efterfølgende.

Er det "alm" opkobling af telefonen via Bluetooth til Volvo's eget infotainment system, så var det standard tilgængeligt på min S60 MY 2012. Jeg formoder det også er det på din V60.

Hvis ovenstående er korrekt, så anbefaler jeg 2 handlinger:

1)
Prøv at parre en anden telefon med din V60'er. Gerne både en iPhone og en Android (start med Android). Kobler en af diss stabilt op, så er det din telefon som på en eller anden måde ikke kan spille sammen med din V60'er.

2)
Opret et indlæg på JagRullar.se. Nogen må kunne hjælpe med andre råd end "Kontakt din Volvo-forhandler".
https://www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f=35
Når jeg skriver indlæg der, benytter jeg ofte Google Translate til at foreslå gode vendinger på svensk og for at få "rät kön" på navneordne.

En helt tredje mulighed kan være, at du har en glistsh på dit infotainment-system, så den "nulstiller" når spændingen stiger. Har du en VIDA-ekspert i dit nærområde. Hvis du svarer med oplysning om hvor du er og hviklet modelår din V60'er er, så plejer der at være nogen her på forum som tilbyder hjælp. - De er så flinke på
Volvosnak.dk :D
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Android - telefon i Volvo

Indlægaf Claus05 » søn aug 08, 2021 21:44 pm

Hej Koldstart - tak for dine bemærkninger. Den løsning jeg søger er blot standardopkoblingen via bluetooth, så samtaler kan føres handsfree og man kan få underretning om mails m.v. Android Auto mener jeg ikke er tilgængelig i min årgang - der skal vi vist frem til 2019, før det lykkes. Det ville være rart om en i Aalborgs sydlige opland kunne hjælpe med at løse mit problem på Volvo'en. Det er en V60 fra slut 2016./Claus
Claus05
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs dec 04, 2018 19:33 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster