af hans jørgen skov » man jun 03, 2024 11:07 am
Hej
Jeg ville mistænke koblingen på klimakompressoren, hvis luftgabet i den blir for stort kan den nogen gange ikke koble ind, og til sidst slet ikke, det kan så justeres, der er også et hack med at sætte strips under den bladfjeder som sidder på remskiven så det nemmere kan trække til,
Der kommer varm luft hvis klimakompressoren stopper fordi der hele tiden er varme på varmeelementet og når man standser kulden bliver det jo varmt,.
Der kan vel også være noget med reguleringsspjældene det har jeg ikke selv været ude for.
koblingen er jo elektrisk så der kan også være en løs forbindelse, evt en afbrændt magnet, men du har jo kulde nogen gange så jeg tænker luftgab.
Det er ikke sikkert de opdager at koblingen er ved at være dårlig til service, det har jo virket da den var der.
Den har også sværere ved at trække når det blir varmere så det kan godt være fejlen først begynder når det blir rigtig varmt.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK
Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida