ABS/Bremsevæske fejl på S40

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

ABS/Bremsevæske fejl på S40

Indlægaf Klinten » fre aug 08, 2008 16:27 pm

Hej med jer.

Jeg er den ellers glade ejer af en S40 T4 fra 98. Den har indtil for nyligt kørt som en mis, og det gør den i og for sig stadig, men der er noget galt.. Næsten hver gang man starter den lyser ABS lampen og (!) lampen, som ifølge manualen skulle være manglede bremsevæske. Der er væske i beholderen op til max, så det er ikke det. Udover de 2 lamper, virker speedometeret heller ikke, og dermed heller ikke triptæller osv. Det er ganske irreterende.. Nogen foreslag til hvad det evt. kan være? Kan det være en stelfejl?

Med venlig hilsen

Simon
Klinten
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Skævinge

Indlægaf Klinten » tors sep 11, 2008 17:59 pm

Jeg har nu haft den oppe på værksted i espergærde, de er sku flinke deroppe, kan kun anbefales. Men de kiggede så på den og konstaterede at det var mit ABS modul der var gået. Sådan en svend koster hos dem 10300.- + moms.. :evil: Så jeg tænker at jeg har 2 muligheder nu: Enten at købe en ny i sverige, eller hos en hugger i DK. Nogen af jer der kan komme med nogle foreslag til hvor jeg evt. kan købe dele i sverige, eller huggere i DK der har mange volvodele liggende?

På forhånd tak for hjælpen..

Simon
Klinten
Bruger
Bruger

Indlægaf Janus » fre sep 12, 2008 7:52 am

Det billigste er helt klart at kører til returbilen.se i sverige.

Hvis det bare er selve ABS klumpen koster den 300 skr. Så kan kun sige at hvis man selv kan skrue lidt så er der virkelig mange penge at spare.
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Klinten » fre sep 12, 2008 8:30 am

Det er mit ABS styremodul, altså selve printet der er gået.. men jeg tænker om det er en fejl der læner sig lidt op af den fejl der fiden på x70 med nogle lodninger der går.. men tak for hjælpen indtil videre. Jeg modtager gerne mange flere foreslag.. :D
Klinten
Bruger
Bruger

Indlægaf Shadows » fre sep 12, 2008 14:06 pm

Klinten skrev:Jeg har nu haft den oppe på værksted i espergærde, de er sku flinke deroppe, kan kun anbefales. Men de kiggede så på den og konstaterede at det var mit ABS modul der var gået. Sådan en svend koster hos dem 10300.- + moms.. :evil: Så jeg tænker at jeg har 2 muligheder nu: Enten at købe en ny i sverige, eller hos en hugger i DK. Nogen af jer der kan komme med nogle foreslag til hvor jeg evt. kan købe dele i sverige, eller huggere i DK der har mange volvodele liggende?

På forhånd tak for hjælpen..

Simon

De har også brugte dele her: http://www.volvo-genbrug-hvidovre.dk/
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf S.Bunzel » ons sep 17, 2008 18:59 pm

Kan du finde nummert på ABS modul! jeg har et på lager.
Har du fejl koden fra dit ABS mondul. For de har problemer med strømen = knækket ledning! Så kan du være heldig at det "bare er en ledning :)
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Klinten » tors sep 18, 2008 14:03 pm

Hej Stig

Det lyder spændende..

Jeg har ikke nummeret på modulet, jeg prøver at kigge på det i dag, men det sidder jo helt ude til venstre i motorrummet, og er ikke til at komme til. Jeg skal prøve at se om jeg kan aflæse noget med et spejl og lidt snilde..

ang. fejlmeddelse, så er der så vidt jeg ved ingen, da der bare ikke er spænding på modulet, så det kunne godt lyde som det du beskriver med en knækket ledning, kan du uddybe det lidt?

på forhånd tak

Simon
Klinten
Bruger
Bruger

Indlægaf S.Bunzel » tors sep 18, 2008 18:03 pm

Jeg tror at du har et bosch 5.3 ABS modul. Du kan se det på stikket hvis der er 3 rækker i stikket er det 5,3, to rækker i stikket er det 5.0.

Sender dig en PB
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf niko1045 » ons sep 24, 2008 23:05 pm

hej

har haft lignende problem, og det var strømforsyningsledningen (rød) fra sikringsboks til absmodul, der var irret over.

vh nikolaj
Den som spørger er kun dum én gang, mens den der aldrig spørger altid er dum.....
niko1045
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: holstebro

Indlægaf Klinten » tors sep 25, 2008 7:20 am

Hej Nikolaj

Stig var så flink at hjælpe mig over telefonen og han fortalte også at det du beskriver var set tidligere, men jeg har snart prøvet alt, så nu har jeg købt et brugt modul af Stig, så prøver vi med det.

Jeg skal nok vende tilbage når jeg ved mere.

Simon
Klinten
Bruger
Bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter