Problemer med bluetooth i '07 S80

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Problemer med bluetooth i '07 S80

Indlægaf MrJet » ons jan 08, 2014 14:37 pm

Hej venner

Min Volvo er udstyret med et fabriksmonteret Bluetooth-modul, men dette virker ikke. Jeg købte et brugt modul fra Jönköpings Bildemontering og dette virker, men dog kun i 20-30 sekunder. Der står så i Vida, at det vil det gøre, da serienummeret ikke er rigtigt og derfor vil MOST bussen lukke det ned indtil modulet er blevet reloadet med software BPM reload 30775612. Jeg tog på værksted, men efter et par fejlslagne forsøg, så mente de at man ikke kunne bruge et brugt modul, men skulle købe et fabriksnyt.

Mit spørgsmål er så om det være rigtigt?

Når jeg kigger i VIDA ser det ud til, at CEM-modulet ikke kan overføres fra andre biler, men andre moduler kan godt. Er der nogen der ved, hvordan det fungerer? Er BPM modul låst til donor bil? Kan Volvo i Goteborg på en eller anden måde nulstille/låse den op på deres servere? Eller er jeg ude i nyt modul? Skal lige siges at jeg har haft fat i Jönköping og de mener godt man kan - ellers ville de jo ikke kunne sælge deres elektriske reservedele, men de vidste ikke noget konkret om BPM-modulet

Mvh. Christian
Nuværende bil:
Ingen Volvo pt :(
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Lyngby

Re: Problemer med bluetooth i '07 S80

Indlægaf solgt » ons jan 08, 2014 19:54 pm

Som regel er delen gift med bilen,men man kan nogle gange være heldig hvis delen man bruger er fra en bil med nyere produktions uge en sin egn
Hvis det var mig vil jeg bede dit værksted om at downloade en sw som hedder ITP.OFF. det slår sikkerhedsspærringen fra i dit lydanlæg,og hvis bilen tager imod den ny sw i bpm
Vadis vida vst
solgt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vestjylland

Re: Problemer med bluetooth i '07 S80

Indlægaf MrJet » ons jan 08, 2014 21:04 pm

Super, det var god info.

Havde læst stolpe op og ned i Vida omkring ITP og hvordan den lukker ned for ukendte moduler inden for 30 sek., men ikke noget om at man kunne slå det fra. Men hvis nu min bil ikke vil tage imod ITP OFF, hvad så, så er der ikke noget at gøre? Volvo Gøteborg kan ikke ændre min config på deres server, så det eller vil komme til at virke igen?

Mvh. Christian
Nuværende bil:
Ingen Volvo pt :(
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Lyngby

Tilbage til El-system og Instrumenter