Hej venner
Min Volvo er udstyret med et fabriksmonteret Bluetooth-modul, men dette virker ikke. Jeg købte et brugt modul fra Jönköpings Bildemontering og dette virker, men dog kun i 20-30 sekunder. Der står så i Vida, at det vil det gøre, da serienummeret ikke er rigtigt og derfor vil MOST bussen lukke det ned indtil modulet er blevet reloadet med software BPM reload 30775612. Jeg tog på værksted, men efter et par fejlslagne forsøg, så mente de at man ikke kunne bruge et brugt modul, men skulle købe et fabriksnyt.
Mit spørgsmål er så om det være rigtigt?
Når jeg kigger i VIDA ser det ud til, at CEM-modulet ikke kan overføres fra andre biler, men andre moduler kan godt. Er der nogen der ved, hvordan det fungerer? Er BPM modul låst til donor bil? Kan Volvo i Goteborg på en eller anden måde nulstille/låse den op på deres servere? Eller er jeg ude i nyt modul? Skal lige siges at jeg har haft fat i Jönköping og de mener godt man kan - ellers ville de jo ikke kunne sælge deres elektriske reservedele, men de vidste ikke noget konkret om BPM-modulet
Mvh. Christian