Hej
Har fået fejlmeddelsen "Bremsefejl - Stands straks", rød trekant, abs og bremselampen lyser i instrumentbrædtet, efter en overhaling og kraftig opbremsning på en varm vej. Troede det var abs-modulet som jeg derfor har prøvet at skifte med en erstatning fra Ebay. Det ændrede ikke noget. Abs-bremsen virker ikke, og da bilen samtidig har andre fejl,tror jeg fejlen ligger et andet sted i det elektriske system, men hvor? Der er følgende fejl:
Abs lampen lyser og abs bremsen virker ikke.
Speedometer virker
Triptæller virker ikke
Ur virker ikke
Cruise kontrol virker ikke
Sele alarm til førersæde virker af og til
Nærlys kom pludselig på da jeg låste bilen op med fjernbetjeningen.
Claus var venlig at forsøge fejludlæsning med vida, men kunne kun komme til abs modulet, hvorfor vi antog, at fejlen lå der.
Nu har jeg prøvet at skifte det med et tilsvarende fra Ebay, men uden ændringer. Jeg har fulgt ledningsnettet fra abs-boksen til forhjulene og alt ser godt ud. Jeg har haft afmonteret og smurt kalibre på forhjulene så det kører og glider perfekt. Jeg har inspiceret og trykluftrenset abs-ringene, ser ikke ud til at have fejl. Jeg har visuelt tjekket alle sikringer, heller ingen afbrændte.
Set i lyset af ovenstående, og at fejlene er så varierende, tror jeg ikke det er en abs-fejl men noget elektronisk. Er der nogen der har et godt bud før jeg kører den til Volvo?
På forhånd tak
Johnny