af Ulrik Friis » ons okt 14, 2009 23:18 pm
Det med at blinke med det lange lys - som du forklarer det - er OK. Der er ikke automatisk kørelys på S60erne og V70erne. Man tænder lyset og lader det være tændt hele tiden, idet det slukker, når man slukker for bilen. Der er jo ingen fornuftig grund til, at det lange eller det korte lys forbliver tændt når man slukker for bilen, så det har Volvo taget konsekvensen af og når man slukker bilen går lyset altså ud. Man kan dog stadigvæk tænde positionslyset selvom bilen er slukket.
Nu ved jeg ikke hvor udbredt en feature, det er på disse biler, at man med en gul knap på fjernbetjeningen kan tænde for positionslyset, kabinelyset og - dem der har det indbygget - markbelysningen under sidespejlene. Men har man denne feature, så kan man finde bilen hhv. finde væk fra den i mørket. Det synes jeg er ganske genialt lavet, når jeg sammenligner med "kom hjem" belysningen på en Audi, hvor den tænder hele klaveret, så man nærmest bliver blændet.
Det er altså normalt at det lange lys forbliver tændt, hvis du hiver tilstrækkeligt i armen, hvis du gør det mere følsomt vil den kunne svippe tilbage, og du vil kunne blinke. Du må i gang med at øve motorikken.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002