Startbesvær med min B230F - Tændningen?

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Startbesvær med min B230F - Tændningen?

Indlægaf dondodi » tors nov 05, 2009 18:23 pm

Hej
Jeg kan ikke starte min B230F motor. Den drejer rundt, og der kommer næsten ingen tænding (kun små korte 'klumper')

Jeg har idag sat et nyt fordelerdæksel på (rotoren kommer først i morgen), spørgsmålene lyder:

Hvilken rækkefølge sidder tændkablerne i ?

Jeg har lige strøget den gamle rotor med en fil, kan den evt. bruges, eller kan den skade det nye fordelerdæksel?

Hvad kan problemet ellers være - Det er opstået for 14 dage siden, og har meldt sig 4 gange.

På forhånd tak
Martin
dondodi
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Nordjylland

Re: startbesvær HJÆLP

Indlægaf Hr. SmåSur » fre nov 06, 2009 0:31 am

Hej Martin,

Det er altså alt for vagt at diagnosticere ud fra.. Du må punge ud med nogle flere konkrete oplysninger:

- hvilken model taler vi om? (Ja, en B230F - men i hvilken Volvo model? - Det kunne betyde noget for styringen).
- du skriver det har vist sig 4 gange på 14 dage? - Kan den køre nogle dage og andre dage ikke? - eller hvad mener du?...
- har du bare plukket tændkabler af uden at bemærke dig rækkefølgen? Eller tror du at der er noget galt her?
- du har "strøget" rotoren med en fil - du mener forhåbentligt bare at du kun har "kysset" - ikke filet, vel?
- næsten ingen tændning - hvad betyder det? Starter bilen nogle dage/gange? Eller hvad sker der? - hoster den? - "skyder" den forkert?...
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Tilbage til El-system og Instrumenter