HJælp er ved at give op...!
jeg går og roder med en volvo 460 1,8 i. der skal gøres klar til syn. Så der skulle lige laves et rusthul, og derfor blev batteri polerne afmonteret på grund der jo skulle svejses.. Nå men da det så var blevet ordnet og den fik strøm på igen ville den ikke starte pga startspærren ikke havde slået ordentligt fra. så benzin pumpen ikke virkede. Dette blev løst ved at pille batteriet fra i ca 5min. og så virkede det hele igen. Da jeg så dagen efter skulle til at køre til syn startede den fint men tilgængæld lyste ladelampen, så der blev tjekket ledninger og stelforbindelser, som alle så fine ud.. så synet blev udsat og jeg fandt en brugt generator hos en hugger. polerne blev igen afmonteret da jeg ville undgå kortslutninger under afmontage montage af generator. da det var gjort kunne den igen ikke starte så jeg aflæste fejlkoder på sektion 1.2.3.4.6 da der ikke er noget i 5eren på denne bil. de viste alle 1,1,1 som jo betyder ingen fejl..? Så prøvede jeg igen at pille batteriet fra i en times tid. det resulterede i at den var helt død, kunne slet ingen ting. så turen gik til hugeren for at hente en anden ecu "motorstyring". nu efter den blev monteret kunne bilen igen starte MEN den kunne ikke slukke når man drejede nøglen, den slukkede ikke før +polen blev afmonteret og en hjælper drejede nøglen samtidig. så som i kan se er der opstået en masse problemer og jeg er ved at være lost. kan snart ikke finde på mere andet en at skulle udskifte alt mellem nr pladerne.. HI HI.. men nænner det ikke da det jo er en ganske fin bil.. og så er det jo en volvo.. kan alt dette skyldes et defekt startspærre og hvor sidder den i det tilfælde. synes ikke selve startspærre enheden er til at finde på nogen af de diagrammer jeg har fundet link til herinde jeg havde håbet på at man kunne bypasse den eller fjerne den helt. men ved ikke om det kan lade sig gøre..? håber virkelig der sidder en der har god erfaring med dette derude et sted.
Ved ikke om denne beskrivelse er til at forstå..??????
Er ved at blive lidt desperat da sidste synsdag nærmer sig med hastige skridt...