GPS-opdatering til RTI for dummies

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

GPS-opdatering til RTI for dummies

Indlægaf Koldstart » man sep 08, 2014 11:55 am

Hej Indsigtsfulde forum-debattører.

I morgen får jeg opdateret min GPS (udestående fra købet af bilen). Det bliver dejligt. :)

Men... Det er jo desværre ikke noget man bare gør en gang for alle. Det er en tilbagevendende øvelse, hvis man vil holde sin GPS ajour.

Det er samtidig en ganske omkostningstung øvelse :(

Jeg har derfor læst på diverse fora, hvad man kan gøre for at slippe billigt omkring udfordringen. Det fører så til nogen spørgsmål som jeg håber at få svar på her:

:?: Man kan købe kopiskiver med GPS-opdateringer i udlandet. vil sådanne skiver ikke konflikte med den licenskode man får genereret på Volvos RTI-GPS online opdateringsaktivering-side?

:?: Kan man kopiere DVDerne til en flytbar USB-hdd, og opdatere via bilens USB-stik? Hvis Ja vil det så påvirke opdateringstiden?

:?: Hvis man kan bruge kopiskiver, er der så noget som forhindrer at man låner naboens nye skiver, og derefter opdaterer sin egen GPS med hans skiver? (ordet "klubskiver" banker på her).

:?: Er det kun Volvo-skiver man kan benytte? Eller deler Volvo RTI GPS-kort med andre systemer? (måske ligefrem systemer med billigere opdatering.)

:?: Til min gl. Garmin kan jeg tilkøbe en "lifetime" update licens. Kan man tilkøbe noget modsvarende til Volvo RTI? Eller er det blot at betale ved kasse 1, hver gang man ønsker en opdatering?

Jeg håber at få nogen gode svar :)
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vedbæk

Re: GPS-opdatering til RTI for dummies

Indlægaf solgt » ons sep 10, 2014 20:35 pm

Koldstart skrev:Hej Indsigtsfulde forum-debattører.

I morgen får jeg opdateret min GPS (udestående fra købet af bilen). Det bliver dejligt. :)

Men... Det er jo desværre ikke noget man bare gør en gang for alle. Det er en tilbagevendende øvelse, hvis man vil holde sin GPS ajour.

Det er samtidig en ganske omkostningstung øvelse :(

Jeg har derfor læst på diverse fora, hvad man kan gøre for at slippe billigt omkring udfordringen. Det fører så til nogen spørgsmål som jeg håber at få svar på her:

:?: Man kan købe kopiskiver med GPS-opdateringer i udlandet. vil sådanne skiver ikke konflikte med den licenskode man får genereret på Volvos RTI-GPS online opdateringsaktivering-side?
Det vil ikke give problemer da din aktiveringscode er unik for vinnr på bilen ikke skiverne
:?: Kan man kopiere DVDerne til en flytbar USB-hdd, og opdatere via bilens USB-stik? Hvis Ja vil det så påvirke opdateringstiden?nej det virker ikke

:?: Hvis man kan bruge kopiskiver, er der så noget som forhindrer at man låner naboens nye skiver, og derefter opdaterer sin egen GPS med hans skiver? (ordet "klubskiver" banker på her).

det kan du uden problemer gøre men du skal stadig have din aktiveringscode som koster lidt

:?: Er det kun Volvo-skiver man kan benytte? Eller deler Volvo RTI GPS-kort med andre systemer? (måske ligefrem systemer med billigere opdatering.)

ved ikke men engang var BMW de samme skiver men stadig mangler du din aktiveringscode

:?: Til min gl. Garmin kan jeg tilkøbe en "lifetime" update licens. Kan man tilkøbe noget modsvarende til Volvo RTI? Eller er det blot at betale ved kasse 1, hver gang man ønsker en opdatering?

Volvo har haft noget som hedder map Care hvor man fik to gange opdateringer gratis hvis bilen er købt efter år 2012 model og har før kørt med tilbud hvor du gir lidt mere og får to gange opdateringer

Jeg håber at få nogen gode svar :)
Vadis vida vst
solgt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vestjylland

Tilbage til El-system og Instrumenter