Hej Indsigtsfulde forum-debattører.
I morgen får jeg opdateret min GPS (udestående fra købet af bilen). Det bliver dejligt.
Men... Det er jo desværre ikke noget man bare gør en gang for alle. Det er en tilbagevendende øvelse, hvis man vil holde sin GPS ajour.
Det er samtidig en ganske omkostningstung øvelse

Jeg har derfor læst på diverse fora, hvad man kan gøre for at slippe billigt omkring udfordringen. Det fører så til nogen spørgsmål som jeg håber at få svar på her:

Man kan købe kopiskiver med GPS-opdateringer i udlandet. vil sådanne skiver ikke konflikte med den licenskode man får genereret på Volvos RTI-GPS online opdateringsaktivering-side?

Kan man kopiere DVDerne til en flytbar USB-hdd, og opdatere via bilens USB-stik? Hvis Ja vil det så påvirke opdateringstiden?

Hvis man kan bruge kopiskiver, er der så noget som forhindrer at man låner naboens nye skiver, og derefter opdaterer sin egen GPS med hans skiver? (ordet "klubskiver" banker på her).

Er det kun Volvo-skiver man kan benytte? Eller deler Volvo RTI GPS-kort med andre systemer? (måske ligefrem systemer med billigere opdatering.)

Til min gl. Garmin kan jeg tilkøbe en "lifetime" update licens. Kan man tilkøbe noget modsvarende til Volvo RTI? Eller er det blot at betale ved kasse 1, hver gang man ønsker en opdatering?
Jeg håber at få nogen gode svar