Skifte autonedblædningsbakspejl til manuelt V70 2001

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Skifte autonedblædningsbakspejl til manuelt V70 2001

Indlægaf Lija » tirs jul 23, 2019 13:40 pm

Hej,

Jeg har købt mig en ældre Volvo V70 fra 2001.
I den sider et autonedblændingsbakspejl som ikke har det godt.

Jeg ved at modtager til centrallås mm. sidder i bakspejlet.

Jeg har følgende plan:
Der er allerede indkøbt et manuelt spejl fra en 2001 som jeg har splittet ad.
Elektronikken er adskilt fra det nye spejl, og jeg påtænker at splitte det gamle auto-spejl ad for, at overføre al elektronikken til det manuelle spejl og montere det hele i "huset" fra det manuelle spejl.

Der sidder et par ledninger til selve spejlet(autonedblændingsfunktionen) i det gamle defekte spejl, min tanke var blot at klippe de to ledninger af helt nede ved printpladen.

Er er mon nogen her der har forsøgt sig med samme øvelse? eller har lidt input.

Tak på forhånd!
Lija
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre jul 05, 2019 18:33 pm

Re: Skifte autonedblædningsbakspejl til manuelt V70 2001

Indlægaf Eran74 » tirs jul 23, 2019 16:33 pm

Jet har ikke prøvet det men umiddelbart burde det være muligt som du beskriver. Jeg har gjort det den anden vej, gået far manuelt til auto. Jeg købte et auto spejl med tilhørende fjernbetjeninger og det var plug-and-play.
S60 2005 Benzin 2.4
Eran74
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: ons jun 01, 2016 20:39 pm

Re: Skifte autonedblædningsbakspejl til manuelt V70 2001

Indlægaf Kim S » tors jul 25, 2019 9:30 am

Jeg havde også et defekt spejl i min, men der skiftet jeg kun selve spejlet... hus, el, og alt i det gamle blev beholdt, så der ikke opstod nogle problemer.
Mener at selve spejl glasset kan købes løst hos skandix..... tror at hvis du klipper ledninger vil den afsætte fejl, da Volvo er helt utrolig hys når det drejer sig om el detaljer ( min er ihvertfald ... Volvo V70 2001 2,4T AWD )
Købte et brugt spejl ( komplet ) og trode at jeg bare kunne skifte over da det var HELT identisk med mit, men godaw do, det kan man IKKE, det brugte skal være afmeldt hos Volvo ( stelnummer osv. ) og så skal Volvo indkode spejlet til min bil og afmelde mit gamle.... det ville de så have et par tusser for.. altså kun at sætte stikket i , ikke noget arbejde med montering eller noget...... bevares.. det er jo også en sikkerhed for os som forbruger, at det der sættes i vores kære eje ikke kommer fra en stjålet/strippet bil, men de priser hos volvo ( eller de værksteder der betaler uhyrlige summer til Volvo for at være på "deres" net ) de er godt nok lige i overkanten.... vi HAR jo betalt for at køre i Volvo, men der er åbenbart monopol på "deres" net....... altså betal eller fuc.... you ....
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Skifte autonedblædningsbakspejl til manuelt V70 2001

Indlægaf Lija » tors jul 25, 2019 14:20 pm

Tak for jeres input.
Jeg er klar over at der kan købes nyt glas, men det er så vidt jeg husker mere end 100 eur.
Det manuelle spejl har jeg fået for 70 dkk på bildelsbasen.

Det gør mig ikke noget at bilen smider en fejlkode, bare der ikke tænder en lampe i instrumentbordet.

Jeg er lidt i tvivl om jeg tør prøve mit eksperiment - det ville være surt at stå med en bil hvor kabinelys og fjernbetjening ikke virker.
Lija
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre jul 05, 2019 18:33 pm

Re: Skifte autonedblædningsbakspejl til manuelt V70 2001

Indlægaf Eran74 » tors jul 25, 2019 16:24 pm

Da kan jo prøve at lodde de 2 ledninger af på dit nuværende spejl uden at skifte noget for at se om det giver problemer.
S60 2005 Benzin 2.4
Eran74
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: ons jun 01, 2016 20:39 pm

Re: Skifte autonedblædningsbakspejl til manuelt V70 2001

Indlægaf Lija » fre jul 26, 2019 11:05 am

Eran74 skrev:Da kan jo prøve at lodde de 2 ledninger af på dit nuværende spejl uden at skifte noget for at se om det giver problemer.


Ja, det er ikke nogen dårlig idé - tak :)
Lija
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre jul 05, 2019 18:33 pm

Re: Skifte autonedblædningsbakspejl til manuelt V70 2001

Indlægaf Bolvo » ons sep 28, 2022 18:27 pm

Hej Lija.

Hjalp det så - rådet - eller kunne du ikke skifte til manuelt spejl uden at forårsage alskens fejkode-problemer eller lignende? For jeg ville da gerne vide det, da jeg også er RET træt af mit såkaldte "Autonedblændelige bagspejl" ... for gu' er det ej det! For mig at se, blænder det overhovedet ikke ned! :( Så jeg kører rundt med konstant nedfældet lastgitter i min XC70. Så kan jeg altid placere hovedet/øjnene således, at en af tværbjælkerne i gitteret skjuler de bagfrakommende blændende lygter ... ikke optimalt, men det virker - til dels.

Mvh. Bo
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster