Diesel Fyr V50 1.6D - 2010

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Diesel Fyr V50 1.6D - 2010

Indlægaf TimB » tirs feb 23, 2021 23:16 pm

Mit Eberspächer har været lidt ustabilt de seneste par måneder, så jeg valgte og få det repareret via en forhandler der stå som aut. Eberspächers servicecenter i DK.

Da der var restordre på reservedele i mere end 14 dage, så endte det med jeg fik sat et helt nyt fyr i bilen minus styreenheden af nøjagtig samme type model D5W S, da jeg stod og havde brug for bilen.

Dagen efter jeg havde hentede bilen, kunne jeg køre den retur til det aut. servicecenter og meddele dem fyret ikke ville starte. Der kom pumpelyde bagfra men fyret ville ikke starte op. Den stod på værkstedet i 4 dage inden jeg fik den retur. (Kunne se de havde haft revet strømmen fra bilen, da uret stod til 00:00 i display).

Mandag morgen startede fyret fint op og kørte i ca. 45 minutter, isfri bil og stort smil......men tirsdag morgen gik det galt igen. Fyret startede op men efter få minutter slukkede det. Prøvede igen manuelt og starte fyret på kontrolarmen, og det røg voldsomt i 30 sekunder, og så slukket fyret igen. Når jeg prøvede og tænde det manuelt, så skrev det få sekunder efter "PARKVARMER FRA" i display, og overhoved ikke muligt og tænde.

Da jeg hentet bilen anden gang, fik jeg oplyst at hvis jeg stadigvæk oplevede problemer, så var det ny styrboks fra Volvo! Jeg syntes det virker lidt voldsomt, men et eller andet forhindrer jo det nye fyr i og starte og køre!

Bilen fik 2 nye batterier sidste efterår, og har kun kørt 127.000 km. Yderligere så har jeg ladet batterier helt op med en elektronisk lader, og der står intet i display med "LAV BATTERI STAND", hvilke jeg en gang har oplevet på de 10 år jeg har haft bilen.

Desværre har jeg ikke selv en Volvo VIDA udlæser, eller forstand på de fejlkoder. Er der en omkring Roskilde der naturligvis mod betalling vil kunne stille en fornuft diagnose, på mit problem inden jeg evt. må betale for at få skiftet styreenheden med en ny fra Volvo.
Volvo V50 1.6D S/S -2010
Volvo V60CC D4 AWD - 2019
TimB
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre okt 11, 2013 20:44 pm

Re: Diesel Fyr V50 1.6D - 2010

Indlægaf Pross » tirs apr 13, 2021 19:55 pm

Hej - jeg har en org. Volvo styreenhed (der fungerer) og en autoplugin v3 (så kan du starte fyret direkte vha bilens org fjernbetjening). Send en sms på 51251195, hvis det har interesse. Mvh Peter Ross, Skanderborg
Pross
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn sep 06, 2015 17:09 pm

Re: Diesel Fyr V50 1.6D - 2010

Indlægaf Pross » tirs apr 13, 2021 19:56 pm

Jeg har desuden en Volvo vida dice som også er til salg. Mvh Peter
Pross
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn sep 06, 2015 17:09 pm

Re: Diesel Fyr V50 1.6D - 2010

Indlægaf volvo_thor » ons jun 02, 2021 18:19 pm

Jeg har en Vida-tester og en Delphi også... den kan også se disse fejl. Jeg bor i Præstø, hvis det kan hjælpe - ellers må vi koordinere noget.
Har selv haft samme fejl på mit fyr, hvor det først hjalp med ny glødestift og glødesi. Derefter var det blæseren og vandpumpen der drillede. Men til sidst måtte styringen til nordsverige, hvor de kan reparere den for ca 2500.... hvilket stadig er billigere end de ca 5K som volvo vil have for en ny styring.
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster