Drillerier...

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Drillerier...

Indlægaf steenj123A » fre feb 11, 2022 14:10 pm

Hej - jeg har et par problemer med min V70 fra 2004 (2.4l 170hk manuel)

1. Jeg får en advarselsbesked "antiskridsikring midlertidig fra", eller andre gange "antiskridsikringservice påkrævet" efter at have skiftet et ratakselled på bilen. Jeg mener ellers jeg var forsigtig med ikke at få drejet rattet under skiftet.

2. Nogle gange er instrumentbelysningen meget svag og mangler helt i midterkonsol (radio etc). Når det sker kan jeg heller ikke slå det lange fjernlys til fast (kun bruge det korte signal, hvor armen selv vipper tilbage). Det lever lidt sit eget liv, kommer og går.

Jeg har set instruktioner på kalibrering af nyt rataksel-led (via VIDA) på denne side: https://www.justanswer.com/volvo/9f4es- ... -vida.html . Er der venlig sjæl nær Frederiksværk / Hillerød der kan hjælpe med det? Og hvad med instrumentlyset?

På forhånd tak,
Steen
steenj123A
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs maj 31, 2011 22:08 pm

Re: Drillerier...

Indlægaf Tomsen » fre feb 18, 2022 16:04 pm

Hej Steen

punkt 1 kan jeg ikke komme med indspark til, men kan fortælle at mine forældres S60 fra 2004 har samme problem, vi skal have kigget på det.

punkt 2 havde den også og det blev løst med nyt modul der styre lyset i bilen.
Det gamle havde dårlige lodninger, da jeg stod med det i hånden kunne man vride lidt i printet og så virkede det hele igen.
Forsøgte at lodde de problematiske områder, men det holdt kun en uges tid.
Nyt modul hos volvo genbrug hvidovre var vidst 645kr
Volvo V70 2,4 D5 2004
Mercedes R320 2007

Tidligere biler:
Volvo S60 2.4T 2001
Audi A4 Avant 1,8T
Tomsen
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre nov 16, 2007 18:31 pm
Geografisk sted: 4100 Vigersted


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 15 gæster