El problem volvo s80 1999

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: El problem volvo s80 1999

Indlægaf ReneA » søn dec 18, 2022 19:38 pm

Nå nu har jeg fået en "ny" brugt ecm hjem, som jeg så skal have programmeret om til min bil. Den er identisk med den der sidder i, i forvejen, så jeg er fuld af forhåbninger. Jeg har tidligere brugt volvo i Køge, Bjarne Nielsen, men jeg må indrømme, mine erfaringer fra netop det værksted ikke er de bedste. Er der nogen der kan anbefale et værksted, der kan udføre ovenstående uden man bliver flået og som selvfølgelig ved hvad de laver?
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre aug 08, 2014 16:44 pm
Geografisk sted: Køge

Re: El problem volvo s80 1999

Indlægaf Volvo4life » tors dec 22, 2022 22:28 pm

Det er jeg ikke sikker på kan lade sig gøre, medmindre den del du har er nulstillet. Det vil sige at den skal nulstilles mens den sidder i den bil den fjernes fra for derefter at kunne programmeres til din bil. Jeg mener at din s80er også bruger dette system.

Jeg kan dog ikke anbefale et specielt værksted til den slags, men om ikke et Volvo værksted kan klare det.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Re: El problem volvo s80 1999

Indlægaf ReneA » tirs dec 27, 2022 19:36 pm

Det er der desværre noget der tyder. Iflg volvo Hvidovre skal det nulstilles i donorbilen :(.
Nu har jeg taget fat i et firma på fyn der hedder Kangal. De kan vist noget af det hele, så jeg tror jeg prøver lykken...
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre aug 08, 2014 16:44 pm
Geografisk sted: Køge

Re: El problem volvo s80 1999

Indlægaf V70-Roskilde » ons dec 28, 2022 0:43 am

PÅ min V70 fra 2001 kom der en fejlmeddelelse med noget i retning af "kølervæske varm Stands straks motoren" Den kom og gik uden motoren var varm (Og det var IKKE kølervæskestanden der var lav). Pludselig begyndte motoren en dag at gå helt vildt forkert og var nærmest umulig at få ned i omdrejninger. Fejlen lå i ECUén, dvs det var i det store stik med en hel bunke ledninger. Jeg fik det rettet ved at give det en omgang kontaktrens og "massere" stikket ved at tage ECUén op/ned. Så det kan være værd at tjekke.
V70-Roskilde
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: tors jun 22, 2017 22:26 pm

Re: El problem volvo s80 1999

Indlægaf ReneA » fre jan 06, 2023 16:05 pm

En lille opdatering. Nu har volvoen været på besøg hos kangal.dk på fyn, i en uges tid og er stadig gæst der :roll:. Det lader til det er tid der er givet godt ud, for han har fundet fejl på ABS modulet, noget ir og nogle knækkede lodninger, som er blevet udbedret. Det burde løse problemet med de periodiske fejl. Samtidig kan han udlæse fejl på gasspjældet, så der kommer et "nyt" brugt på, da en rensning af det ikke gjorde nogen forskel. Nu håber jeg bare det løser problemet og den kører glat :).
Opfølgning kommer når jeg får bilen hjem og har fået testet den af.
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre aug 08, 2014 16:44 pm
Geografisk sted: Køge

Foregående

Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster