Jeg har fået alarm "motor service påkrævet" og ved test viser det sig at det er ref. side 267 i Volvo wiring diagram 6/118 "Regulator motor, swirl throttle" der ikke kører rigtigt. Når den testes, så kører den lidt og derefter stopper kortvarigt op inden den kører til ende. Armen til svirvelspjældet var pillet fra under test, så det er ikke det der blokerer.
Er det en gængs fejl for denne regulator motor (bilen har kørt km 350.000)?
Hvad koster en ny ca?
Efter udskiftning af reg. motor skal den vel kalibreres/justeres - kan det gøres af et uautoriseret værksted eller skal bilen på et Volvo værksted?
Jeg har læst at BMW brugt meget dette system på deres biler, men at de har efterfølgende demonteret det, da de havde mange problemer med det pga. til-koksning og løse dele der røg ind i cylinderen.
Hvad sker der ved at demontere det på en Volvo og så lade spjældene stå konstant åbne, vil man evt. få en motoralarm, hvis ja - kan alarmen så rimeligt snildt fjernes vedvarende? Vil det få betydning for bilens performance eller forurening?