Parkeringsvarmer/fyr - "timer of death", Volvo V70 2008-2012

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Parkeringsvarmer/fyr - "timer of death", Volvo V70 2008-2012

Indlægaf v70-coldhawaii » søn jan 12, 2025 19:31 pm

Kære alle jer med fabriksmonteret Webasto fyr i Volvo ca. 2008-2012 (v70?)

Er det mon sandt hvad der står på internettet ?
Finder der noget som hedder "timer of death" - (hvem husker ikke "Black screen of death" på playstations - hvor tingene bare lukkede ned - og der skulle rodes i eprom eller lign for at få gang i tingene igen).
Nogen på nettet kalder også denne fyr nedlukning for: CPM lockout.

Historien er at jeg gennem flere år har on/off forsøgt at få gang i min Webasto oliefyr på min V70 (2,4 D fra 2009). Da jeg købte bilen fik jeg oplyst, at fyret var super dejligt at have on vinteren, men da vinteren kom, kunne jeg ikke få gang i fyret :( . Mange ting er prøvet via Vida/Dice, pumpe er skiftet osv. Og jeg havde efterhånden opgivet det.

Har netop købt endnu en V70 (D3 2,0 2011) - også med fyr og hvor jeg bare må erkende, at det bare er super dejligt.

I min nu genoptagne søgen falder jeg over, at Webasto (ifølge internettet) skulle have indbygget en 800 timer max timer, som lukker ned for fyret. Volvo har ikke vidst noget om denne bug, og der skulle vist være kørt en sag mellem Webasto og Volvo ! :shock:
Mange Volvo værksteder kender intet til dette - og mange dyre ting er vist skiftet rundtomkring

Spørgsmålet er:
Er der nogen af jer som har hørt om dette ?
Hvis ja, Er der nogen som kan dele ud erfaring og mening.
Og nogen som har erfaring med at bruge webasto's diagnostic kit (hard/soft ware) -og gerne dele lidt detaljeret dansk vejledning (specielt delen om eeprom).
Der ligger forskellige ting / videoer på svensk, norsk, finsk om emnet - men vil bare lige høre / dele info her i forummet.

Personligt lyder det helt vildt med en indbygget bug fra en underleverandør - endnu er jeg ikke nået til selv at tjekke drifttiden på fyret på mine biler.
Og det skulle også være gælden på FORD/Land Rover.

I får lige link på finsk, da dette i min verden ikke er let område alligevel :D :
https://www.youtube.com/watch?v=HB3Esv- ... 6a&index=5

mvh en ellers glad V70 ejer i Thy
Nu: v70 2,4d(205hk) 2009 og v70 2,4(170hk) 2005 -
Tidligere diverse Toyota, Ford og Nissan - Chevolet caprisse classic - Amazon 1,8 - Amazon 2,0
v70-coldhawaii
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Thisted (klitmøller)

Re: Parkeringsvarmer/fyr - "timer of death", Volvo V70 2008-2012

Indlægaf v70-coldhawaii » man jan 13, 2025 20:19 pm

Nu: v70 2,4d(205hk) 2009 og v70 2,4(170hk) 2005 -
Tidligere diverse Toyota, Ford og Nissan - Chevolet caprisse classic - Amazon 1,8 - Amazon 2,0
v70-coldhawaii
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Thisted (klitmøller)

Re: Parkeringsvarmer/fyr - "timer of death", Volvo V70 2008-2012

Indlægaf JAT » søn feb 02, 2025 2:13 am

Hej Cold Hawaii ....

Sådan lidt off topic og så alligevel ikke.

Altså - sådan et diesel fyr du har siddende i bilerne det er nu blevet kopieret af de mange mennesker i det store øst.

Og når jeg siger kopieret, så taler vi en til en. De skulle være helt identiske.

På udenlandsk hedder sådan fyr en Diesel Heather - det er et helt fænomen på YouTube.

Pointen kommer her: Man kan købe et sådan fyr for ca. 1.000 kr på Amazon. I princippet kan du så bare skifte dem ud - og de Diesel Heathere de kører så længe der er diesel på dem. Kigger du dig for, så finder du nemt et DF med en fjernbetjening (i en MEGET billig udgave) - men den virker.

Jeg har til info købt en, til opvarmning af mit værksted, og jeg skal hilse og sige at der kommer rigtigt meget dejlig tør varme ud af den. Den bruger en del strøm i selve opstarten (30 sekunder) derefter bruger den ikke særligt meget. (12 V fra et bilbatteri)

Du kan selvfølgelig købe reservedele und alles til dem. I praksis er alle Dieselbrænderne identiske i selve indmaden. De har jo planket dem fra Webasto og Eberspschaercher??? men der er forskelle på "alt det uden om".

Den vej ville jeg gå. Webasto er jo rigtigt lækkert og høj kvalitet, men du kommer rigtigt langt med de billige. I praksis tror jeg du kan udskifte det hele med en billig kopi fra det store land i øst.

God fornøjelse - bare mit input.

Bh
Jacob
Venlig hilsen
Jacob

Volvo V70 II - 2.4 - 140 HK - 2001 - Man. gear
JAT
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Allerød

Tilbage til El-system og Instrumenter