Er det mon sandt hvad der står på internettet ?
Finder der noget som hedder "timer of death" - (hvem husker ikke "Black screen of death" på playstations - hvor tingene bare lukkede ned - og der skulle rodes i eprom eller lign for at få gang i tingene igen).
Nogen på nettet kalder også denne fyr nedlukning for: CPM lockout.
Historien er at jeg gennem flere år har on/off forsøgt at få gang i min Webasto oliefyr på min V70 (2,4 D fra 2009). Da jeg købte bilen fik jeg oplyst, at fyret var super dejligt at have on vinteren, men da vinteren kom, kunne jeg ikke få gang i fyret
Har netop købt endnu en V70 (D3 2,0 2011) - også med fyr og hvor jeg bare må erkende, at det bare er super dejligt.
I min nu genoptagne søgen falder jeg over, at Webasto (ifølge internettet) skulle have indbygget en 800 timer max timer, som lukker ned for fyret. Volvo har ikke vidst noget om denne bug, og der skulle vist være kørt en sag mellem Webasto og Volvo !
Mange Volvo værksteder kender intet til dette - og mange dyre ting er vist skiftet rundtomkring
Spørgsmålet er:
Er der nogen af jer som har hørt om dette ?
Hvis ja, Er der nogen som kan dele ud erfaring og mening.
Og nogen som har erfaring med at bruge webasto's diagnostic kit (hard/soft ware) -og gerne dele lidt detaljeret dansk vejledning (specielt delen om eeprom).
Der ligger forskellige ting / videoer på svensk, norsk, finsk om emnet - men vil bare lige høre / dele info her i forummet.
Personligt lyder det helt vildt med en indbygget bug fra en underleverandør - endnu er jeg ikke nået til selv at tjekke drifttiden på fyret på mine biler.
Og det skulle også være gælden på FORD/Land Rover.
I får lige link på finsk, da dette i min verden ikke er let område alligevel
https://www.youtube.com/watch?v=HB3Esv- ... 6a&index=5
mvh en ellers glad V70 ejer i Thy