Pærer i instrumentbræt.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Pærer i instrumentbræt.

Indlægaf jonas » ons jan 10, 2007 13:59 pm

hej.
er den nye glade ejer af en volvo 460 fra 95, men har et lille problem med en sprunget pære i instrumentbrættet. da min anden bil er en gammel morris mascot fra 75, er jeg vant til at rode lidt med både motor og el systemet.. men da denne bil jo er noget helt andet, håber jeg der er en derude der kan guide mig lidt på vej. er det svært at skifte en sådan pære og hvordan gøres det?

jonas.
jonas
Bruger
Bruger

Geografisk sted: århus

Re: Pærer i instrumentbræt.

Indlægaf qed » lør jan 13, 2007 12:07 pm

jonas skrev:hej.
er den nye glade ejer af en volvo 460 fra 95, men har et lille problem med en sprunget pære i instrumentbrættet. da min anden bil er en gammel morris mascot fra 75, er jeg vant til at rode lidt med både motor og el systemet.. men da denne bil jo er noget helt andet, håber jeg der er en derude der kan guide mig lidt på vej. er det svært at skifte en sådan pære og hvordan gøres det?

jonas.

Hej Jonas,

Pære til hvilken indikation?
qed
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Vester Hassing Nordjylland

Indlægaf jonas » ons feb 21, 2007 15:53 pm

det drejer sig om lyset i selve indtrumentbrættet.... der er lys i alle indikatorer, men intet lys ved speedometer osv... har med meget fingeri og snilde fået tjekket pæren ved omdrejnings tæller, og kan ikke se at den er sprunget, men den lyser ikke..... er det et kredsløb der gør at hvis en af dem springer, lyser ingen af dem eller???? har tjekket knappen til regulering af lysstyrke, og selvfølgelig også tjekket sikringer, men det er der intet i vejen med... det er meget svært at komme til alle pærer uden at splitte det hele ad.... men er dette virkelig nødvendigt??????

Håber på hjælp med dette evigt(ihvertfald om aftenen) irreterende problem :)

jonas
jonas
Bruger
Bruger

Indlægaf Kragbak » ons feb 21, 2007 20:26 pm

Hej er det kun lyset i indstrumenbordet der ikke virker? hvad med det øvrige bagrundslys, f.eks i knapper og radio?
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf jonas » tors mar 01, 2007 18:52 pm

hej. ja det er kun lyset i instrumentbrættet der er gået. alt andet virker. advarsels indikatorer osv. virker som de skal... men lyset bag omdrejningstæller, speedometer og kølertemperatur og benzinmåler virker ikke.

hilsen
jonas
jonas
Bruger
Bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter