af Svenne » lør mar 17, 2012 23:57 pm
Hej,
Jeg har selv skiftet begge sprinklermotorer på min v70n. Jeg fjernede det lille bundskjold som sidder fast med en enkelt skrue foran forhjulet, umiddelbart under sprinklerbeholderen. Fjernede derefter lygteviskeren i højre side og løsnede plastkofangeren på samtlige punkter til og med sidste genanvendelige plastnitte ved kølergitteret. Plastnitterne fjernes ved at presse centret ned, hvorefter hele nitten kan trækkes op. Når dette er løsnet kan man trække plastkofangeren præcis langt nok ud fra bilen til at man kan komme til sprinklerpumperne. Bemærk at skruen som holder kofangeren fast inde fra skærmkassen ikke skal skrues helt ud. Denne skrue styrer en hage som griber fat i en fals i kofangeren. Den skal derfor kun løsnes og derefter presses tilbage ind så hagen slipper grebet. Kanten af kofangeren kan herefter trækkes ca. 1 cm ud fra bilen og derefter skubbes fremefter i kørselsretningen, fri af hagen.
Købte i øvrigt de to nye uoriginale sprinklerpumper i Biltema for kun 120 kr stykket. Fantastisk billigt synes jeg, og de virker absolut perfekt.
Mvh Svenne
Nuværende:
Volvo V70, 2.5, årgang 2008
Tidligere:
Volvo V70, D5, årgang 2003
Volvo V70, 2.4, årgang 2002
Volvo V40, 1.8, årgang 2002
VW Passat 1.9 Tdi, årgang 2003