instalering af fart pilot og board computer.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

instalering af fart pilot og board computer.

Indlægaf mazza » tors nov 22, 2012 20:33 pm

Så skete det at min gamle V70 2,5 20V fra 99 døde. (motor knækkede) og er kommet frem til at det ikke kan betale sig at puste liv i den mere. (lige under 500.000) har den løbet. Den er godt træt, og der skal lave flere ting inden den skal synes her til jan 2013.

har købt en 97 2,5T med lidt over 300.000 på klokken. fin bil som er i orden. den har dog ikke så meget udstyr som min gamle.

har tænkt mig at skralle den gamle (reservedels bil) som er fyldt med udstyr.

så spørgsmålet er.

1: kan jeg og hvor stor en operation er det at flytte min fart pilot over i min "nye" volvo.

2: kan jeg flytte min board computer over i min "nye" volvo. og er det nok med computer, eller skal selve instrument huset også flyttes over fra min gamle bil?

takker på forhånd for jeres svar.

Mads
https://vimeo.com/user3533928

tryk på linket hvis i kan lide lidt action packed små film ;-)
Brugeravatar
mazza
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Sønderborg

Re: instalering af fart pilot og board computer.

Indlægaf peloengel » tors nov 22, 2012 20:50 pm

Hej Mazza kan du bruge dette link http://backspegeln.com/tips_dator.asp mvh peter
peloengel
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf mazza » tors nov 22, 2012 20:52 pm

ved ikke rigtig.
i v70 sider fart pilot kontrol på venstre stilk. altså skal dette også skiftes, kan jeg ikke se noget af på den billede serie. men ellers se det ret kompliceret ud.

;-/

Brugeravatar
mazza
Superbruger
Superbruger

Indlægaf mazza » tors nov 22, 2012 20:54 pm

sorry, det var ikke fart pilot jo, (mig og svensk) det er jo board computer. ja det se rigtigt ud, og stadigvæk kompliceret.

Brugeravatar
mazza
Superbruger
Superbruger

Indlægaf mazza » søn nov 25, 2012 1:15 am

Da ingen andre er kommet med noget, vil jeg lige skrive hva jeg selv har fundet ud af.

1 fartpilot: kan jeg desværre ikke føre over. da min "gamle" 1999 Volvo er med elektronisk gasspjæld. og min "nye" 1997 V70 er med kable.
fart piloten i min 99er er et stik og ren software. så den kan ikke flyttes over ;-(

2 infocenter: kan heller ikke bare flyttes lige over. da mine to instrument cluster ikke er ens, selvom de ser rimelig ens ud. kan godt lade sig gøre men en masse bøvl. så har istedet for bestilt en IOBD2 læser så jeg kan trække info ud og sende direkte til min Iphone via WIFI. også en ok billig løsning. Cirka 80 USD inkl. forsendelse. og app til iphone er gratis. skal nok skrive hvordan den app virker.

ellers er der godt nok lidt mere træk i sådan en 2,5T end en gamle træt 2,5 20V ;-)

OLA Godnat

Brugeravatar
mazza
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Waltersdorff » tors dec 13, 2012 10:27 am

Hej Mazza,

Jeg har en Volvo 850 (854), model 1996 2.5, 10V, hvor jeg fik installeret fartpilot i i sommers, formoder at det er nogenlunde det samme system i den og din 97'er. Jeg købte fartpiloten på tysk Ebay. Piloten havde siddet i en T5 95'er og var utrolig velholdt, vakuumpunge og slanger så ud som nye. Jeg kontaktede Volvo i Randers og forhørte mig om de ville installere brugte dele i bilen. Har tidligere forhørt mig om køb af ny fartpilot, men volvo kunne oplyse, at den ikke blev fabrikeret mere. Volvo Randers ville gerne installere den og det kostede knap 2600 kr. og piloten kostede knap 1000 kr. incl forsendelse. Hvis du vil have pilot i din nye bil, så få den installeret af en volvomekaniker, da det trods alt også handler om sikkerhed. :-)

Mvh.
Tom
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Anders_H » ons jul 31, 2013 17:42 pm

Hej Mazza,
Fik du app og OBDII læser til at virke i stedet for Info center/boardcomputer?
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Århus C

Indlægaf mazza » tors aug 01, 2013 14:48 pm

Ja det virker fint. dog ikke noget jeg gider at bruge hver dag. (for omstændigt at sætte op, men bruger det da på længer turer, eller efter jeg har lavet noget om på bilen)

men sådan en IOBD2 er sgu en sjov lille gadget.

men man kan da godt lave en generel fejlsøgning med den, har da brugt den til at fejlsøge på en golf 4 TDI der gik ujævnt. den gav ingen fejlmeldinger, men ved at kigge på diverse værdier, kunne vi regne ud at den nok var en dyse der var i udu. ganske rigtig en dyse havde dårlige forbindelse. så den fik lige renset poler, og sæt ledninger fast igen, det spiller 100 % igen.

(en * pain at komme til de dyser i en TDI motor, og endnu større pain at fix forbindelse) men det var da +10.000 kr sparet i forhold til et værksted, som bare skifter komponenter. de vil have startet med ny dyse evt ledningsnet. målte resten af dyserne og endnu en hoppede lidt, så den fik også en tur, nu det hele var skilt af.

Brugeravatar
mazza
Superbruger
Superbruger

Tilbage til El-system og Instrumenter