Volvo V70 (P2) 2007

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V70 (P2) 2007

Indlægaf Niels Chr. » tors nov 21, 2024 21:40 pm

Hej igen
I dag fik jeg så set og prøvet den Volvo V-70 fra 2007 jeg omtalte i min forespørgsel vedrørende anhængertræk, jeg skrev for et par dage siden.
Som sagt er den fra november måned 2007. Den er en 140 hk, koksgrå, med sort læderkabine, manuel gear, og fremstår virkelig pæn og velholdt.
Der var kun 2 ting jeg lige faldt over. Den ryster/skurer let ved nedbremsning, men alle 4 skiver ser pæne ud. Jeg ved at forreste skiver er følsomme for "sjusket" montering samt for hård behandling inden de er kørt til sammen med bremseklodserne.
Den er monteret med skiver forsynet med køle riller/spor. På diverse fora, er der åbenbart en del uenighed om, hvordan disse skiver skal vende, men kan det virkelig fremkalde ubalance/rystelser, hvis de er monteret forkert.
En anden ting jeg bemærkede var, at når bilen gik i tomgang, motoren gik rigtig pæn og stabil i tomgang, kunne jeg høre en svag knurren/dok dok dok lyd, nærmest som hvis man kan høre en ventil der gav lidt lyd fra sig. Lyden forsvandt dog når man koblede ud, hvorfor min første tanke var udrykkerlejet. Hvis det er udrykkerlejet, skal halvdelen af motoren jo skilles ad for at komme ind til den, og koblingen. Et defekt udrykkerleje kan vel ikke holde ret længe. Kan det være noget andet.
Mvh. Niels Chr.
Niels Chr.
Superbruger
Superbruger

Tilbage til Frit emne