Autohuset Vestergaard

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Autohuset Vestergaard

Indlægaf cmh » tirs jul 08, 2014 23:44 pm

Øv, har bare haft en rigtig dårlig oplevelse med Autohuset Vestergaard i Kolding.
Vi var nede fredag d. 4/7 for at kikke på en Volvo V70 T4 1.6 180 summum PWS fra 2011 med 52.000 på tælleren. Til 319.000,-
Bilen viste sig at være rigtig fin og havde alt tænkelig udstyr...
Efter en prøvetur var vi ikke i tvivl, den måtte vi have. Så da vi kom tilbage fra prøveturen fik vi forhandlet en fornuftig byttepris på plads... Vi aftaler dog at vi lige må forbi vores bank for at høre hvad de kan lave et billån til, og vi vil vende tilbage mandag den 7. Juli, når vi har snakket med banken. Lørdag finder vi ud af via nettet, at vores bank ikke kan være med, så jeg ringer søndag kl. 11, til Autohuset Vestergaard, og taler her med en anden sælger, da ham vi havde lavet aftalen med, gik på ferie samme dag vi var nede og se bilen. Vi vil bare aftale det videre forløb. Der får vi så til vores store overraskelse at vide at bilen er reserveret til anden side og det er ikke fordi nr to sælger ikke er bekendt med vores aftale. Vi aftaler nemlig med den første sælger hvem vi skal snakke med når han er på ferie, og vi sikrer os at aftalen ligger i systemet. Sælger nr to er der også om fredagen! Efter megen tovtrækkeri frem og tilbage ender det med at bilen bliver solgt til anden side. ;-( Autohuset Vestergaard Kolding, viser absolut ingen interesse i et stå ved deres aftale med os
Så kikker I på bil hos Volvo i Kolding, så husk at lave en betinget købsaftale hvis I skal forbi banken, ellers sælger de bare bilen til anden side... også selv alt var aftalt og vi havde en finansieringsaftale... FDM er nu på sagen...
Volvo V40 1.8 årg 98
Volvo V70 2.4 årg 03
Volvo V70 2.4 årg 06
Volvo V70 D4 årg 13
cmh
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør jul 10, 2010 10:53 am
Geografisk sted: Fredericia

Re: Autohuset Vestergaard

Indlægaf nib » ons jul 09, 2014 8:46 am

Det kan jo ske at kommunikationen smutter, hvis de specifikt lover at reservere den er det ikke rimelig behandling. Det synes jeg ikke det ser ud som om i har aftalt?

Jeg har selv solgt ting, hvor folk kommer og kigger på det og vil komme med pengene senere, man ser dem aldrig. Eller de ringer og spørger om man vil reservere det og vil komme senere, men kommer aldrig. Ringer man til dem siger de, at de ikke er interesserede alligevel. Nu er det den der først kommer og betaler der får den, jeg gider ikke reservere noget.

Vi prøvede noget lignende da vi købte min brors S70R. Vi kørte ud til forhandleren og fik en prøvetur, Jaguar House i Frederikssund. Da vi kom tilbage så vi der stod en interesseret far med et par halvvoksne drenge. Jeg sagde til min bror de også så interesserede ud, så vi måtte handle nu hvis han ville have den, det gjorde vi så. Forhandleren sagde de godt nok havde ringet dagen før og sagt de ville komme forbi, endda helt fra Jylland til Sjælland, men han havde sagt til dem at han ikke ville holde den. Vi fik den og de måtte køre hjem uden handel.
Han havde også dårlig erfaring med reservationer og folk aldrig vendte tilbage.

Nå, der er masser af biler til salg, find en anden og glem det. Der er ingen grund til at være sur over det.
nib
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 307
Tilmeldt: fre maj 08, 2009 16:09 pm
Geografisk sted: Værløse

Re: Autohuset Vestergaard

Indlægaf cmh » ons jul 09, 2014 12:04 pm

nib skrev:Det kan jo ske at kommunikationen smutter, hvis de specifikt lover at reservere den er det ikke rimelig behandling. Det synes jeg ikke det ser ud som om i har aftalt?

Jeg har selv solgt ting, hvor folk kommer og kigger på det og vil komme med pengene senere, man ser dem aldrig. Eller de ringer og spørger om man vil reservere det og vil komme senere, men kommer aldrig. Ringer man til dem siger de, at de ikke er interesserede alligevel. Nu er det den der først kommer og betaler der får den, jeg gider ikke reservere noget.

Vi prøvede noget lignende da vi købte min brors S70R. Vi kørte ud til forhandleren og fik en prøvetur, Jaguar House i Frederikssund. Da vi kom tilbage så vi der stod en interesseret far med et par halvvoksne drenge. Jeg sagde til min bror de også så interesserede ud, så vi måtte handle nu hvis han ville have den, det gjorde vi så. Forhandleren sagde de godt nok havde ringet dagen før og sagt de ville komme forbi, endda helt fra Jylland til Sjælland, men han havde sagt til dem at han ikke ville holde den. Vi fik den og de måtte køre hjem uden handel.
Han havde også dårlig erfaring med reservationer og folk aldrig vendte tilbage.

Nå, der er masser af biler til salg, find en anden og glem det. Der er ingen grund til at være sur over det.



Der kan ikke være nogle af de to sælger hos autohuset Vestergaard der kan være tivivl om
,at hvis økonomien kom på plads, ville vi købe den bil... Det havde været god stil og kontakte os, inden de dagen efter vi har lavet en aftale med dem, bare reservere den til nogle andre, som først bliver godkendt af ders bank tirsdag. Så autohuset Vestergaard havde masser af tid til at rette op på ders fejl!
Vi blev også lovet bilen hvis de andre køber ikke havde meldt tilbage mandag middag, det blev så forlænget til mandag aften og igen forlænget til tirsdag eftermiddag... :oops: hvor vi så bare fik en mail på at den var solgt, ikke en en opringning med en beklagelse... Dårlig stil... :oops:
Vi købte vores sidste nye Volvo v70 ved autohuset vestergaard i Fredericia og har været kunde der de sidste 8 år og for en lille md siden hjalp jeg vores svigersøn med at købe en s40 i Kolding ved samme sælger, autohuset vestergaard kender os udemærket

Vi var nok bare ved at lave en for god handel, for den sælger der sælger bilen for næsen af os ville give 19.000 kr mindre for vores bil tidligere på året, samt den bil vi ville købe nok var sat 20.000 kr for billigt! Så det ku' ha' været en rigtig god handel!

I min optik har de forbrudt sig på alt etik og moral... Jeg syntes det er rigtigt fint og få en debat omkring dette emne. Og man skal huske på at en mundligt af tale er lige så bindende som en skriftlig!!! Det bliver bare rigtigt svært at bevise. Der hvor jeg kommer fra er en aftale en aftale...

Når det så er sagt, har du helt ret, vi må bare op på hesten igen... :)
Volvo V40 1.8 årg 98
Volvo V70 2.4 årg 03
Volvo V70 2.4 årg 06
Volvo V70 D4 årg 13
cmh
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør jul 10, 2010 10:53 am
Geografisk sted: Fredericia

Re: Autohuset Vestergaard

Indlægaf nib » ons jul 09, 2014 20:37 pm

Når der er en klar aftale, så skal den overholdes.
Men drop den forhandler, der er ingen grund til at lægge penge hos nogen man ikke stoler på.
nib
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 307
Tilmeldt: fre maj 08, 2009 16:09 pm
Geografisk sted: Værløse

Re: Autohuset Vestergaard

Indlægaf cmh » ons jul 09, 2014 21:52 pm

nib skrev:Når der er en klar aftale, så skal den overholdes.
Men drop den forhandler, der er ingen grund til at lægge penge hos nogen man ikke stoler på.


Kan ikke være mere enig... :)
Volvo V40 1.8 årg 98
Volvo V70 2.4 årg 03
Volvo V70 2.4 årg 06
Volvo V70 D4 årg 13
cmh
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør jul 10, 2010 10:53 am
Geografisk sted: Fredericia

Re: Autohuset Vestergaard

Indlægaf Claus » fre jul 11, 2014 1:07 am

Ja en aftale er en aftale.
Og en brugtvognsforhandler er en brugtvognsforhandler.

Selvfølglig er der brugtvognsforhandler som også kan holde en aftale, men som vi kan læse er det ikke alle.
Dine oplevelser er skrevet bag øret :wink:
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Autohuset Vestergaard

Indlægaf Ulrik Friis » ons aug 06, 2014 18:01 pm

En sælger er en sælger. Han har uden tvivl brugt din reservation til at presse prisen op for ham der købte den.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Autohuset Vestergaard

Indlægaf Koldstart » ons aug 06, 2014 21:57 pm

Sådan en tråd tigger jo nærmes om et bagklogt indlæg, så lad mig lægge for 8)

Det gælder med bilhandler som med alle andre handler: En aftale er en aftale og skal derfor overholdes.

Men det gælder også her, som med alle andre handler, at det er den forsmåede part som må løfte bevisbyrden.

Så derfor:
:!: Når du aftaler en pris... Få det på skrift!
:!: Aftaler du forbehold... Få det på skrift!
:!: Skal der indgå yderligere ydelser i handlen... Få det på skrift!

:arrow: Når i skriver noget ned, så må det gerne være kort, men det SKAL også være præcist. Aftaler du med sælger at bilen skal leveres nyserviceret, så er det ikke nok der står "+service" på slutsedlen. Der skal stå hvem der skal sørge for service (sælger) og hvornår denne service senest skal være gennemført (f.eks. inden levering, hvis der er aftalt specifik leveringsdato). samt om der evt. skal tjekkes/skiftes noget som er ud over Km/alder service.

Alle parter ønsker en god handel. Køber fordi han/hun vil ha' en bil han/hun begærer (i mangel på bedre ord) i den stand han/hun aftaler. Sælger fordi han/hun ønsker tilfredse kunder som er rare at hilse på senere og som giver forhandleren et godt renomé. :)

Og alligevel går det galt gang på gang. Det kan skyldes misforståelser, at samme bil samtidigt er lovet til 2 forskellige kunder. Det kan skyldes uforudsete hændelser der tvinger køber til at springe fra handlen. Det kan skyldes fejl som har været skjult for køber (og måske også for sælger?) eller det kan skyldes at nogen personer ganske enkelt ikke har den moralske habitus der kræves, når der handles bil :cry: .

Uanset hvad... Begge sider står bedre, når i har alle aftalte forhold på skrift! :idea:

Nu ved jeg ikke om CMH havde handel og bankforbehold på skrift. Havde han ikke, er det op ad bakke. Det vil formentlig være svært ved at finde et uvildigt vidne som kender aftalens indhold. Men havde han handel og forbehold på skrift, vil FDM-juristen klappe begejstret i sine hænder. Det er gefundnes fressen for en forbrugeradvokat, at kunne dokumentere sælgersvigt skriftligt og samtidig være oppe mod en veletableret modpart der ikke bare lukker biksen og genåbner ugen efter i konens navn. :wink:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Autohuset Vestergaard

Indlægaf paul.meier » lør aug 09, 2014 18:35 pm

jeg fostår sælgern :!: penge på bord er meget bedder end reservation :!:

mvh
Skål

Volvo 945 Classic / 1995
paul.meier
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn maj 25, 2014 17:13 pm
Geografisk sted: Fyn

Re: Autohuset Vestergaard

Indlægaf cmh » lør aug 09, 2014 21:22 pm

paul.meier skrev:jeg fostår sælgern :!: penge på bord er meget bedder end reservation :!:

mvh

Kender ikke mange der lige har 320 kilo i baglommen...
Volvo V40 1.8 årg 98
Volvo V70 2.4 årg 03
Volvo V70 2.4 årg 06
Volvo V70 D4 årg 13
cmh
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør jul 10, 2010 10:53 am
Geografisk sted: Fredericia


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster