De dersens #§%*@ nummerpladeskruer

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: De dersens #§%*@ nummerpladeskruer

Indlægaf gälleryd » søn nov 22, 2015 20:02 pm

Chavez skrev:Nå, hvad gør jeg nu..?

De 6 mm maskinskruer jeg fik på motorkontoret, passer ikke i de huller der er lavet på forhånd i bagklappen.
De går i al fald meget stramme. Jeg ødelægger bare hovedet på skruen, og vrider bare håndtaget rundt på skruetrækkeren.

Hvis jeg skal have 5 mm skruer er skruehovedet jo også mindre. Så kan jeg ikke sætte hættene på skruerne...

:evil:

Hätterne kan man vel bare lime på skruehovedener, jeg har lige haft besög af familien fra danmark, min söster og hendes mand, der körer i en m-b amg e55t, satte 4 rustfri popnitter i med rustfri skiver på bagsiden, og sealede hullerne til og limede de hvide plastdutter på med meget stärkt karrossarilim, og får at få nummerpladen af, ja så står man med hele kofangeren i näven, så nu må vi se, når de bliver stoppet, jeg vil ikke väre ham der skal tage nummerpladen, hvis det skulle ske :D :D .
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: De dersens #§%*@ nummerpladeskruer

Indlægaf Chavez » søn nov 22, 2015 21:18 pm

Jah, jeg tænker også, det snart kan være lige meget, hvordan jeg får dem sat på.

Tror også bare, jeg limer hætterne på. Men jeg vil jo gerne kunne få nummerpladen af engang, hvis jeg skal have gjort rent bagved (ja, grin bare...) eller have noget rust fixet.
V70 * 2,5 * 20v * aut. * 1999
Brugeravatar
Chavez
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 194
Tilmeldt: lør aug 25, 2012 18:49 pm
Geografisk sted: Nørrejylland

Re: De dersens #§%*@ nummerpladeskruer

Indlægaf oakey » tors nov 26, 2015 13:47 pm

‘Staten’ eksisterer som altid i en verden som ikke har ret meget at gøre med den verden vi skatteydere og stemmekvæg lever i.
Vi ved alle hvorfor der er kommet krav om en effektiv fastgørelse af nummerplader og det er squ OK i min verden.
Det er den dommedags-holdning som SKAT leverer: Hvis i ikke gør som vi siger, så: :twisted:

På SKAT's hjemmeside, som er blevet ændret et antal gange, fortæller de om deres krav :
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2134706

De grundlæggende krav er kopieret direkte fra deres hjemmeside her:
-------------------------------------------
Reglerne betyder, at:
1. Nummerplader skal være solidt monteret på dit køretøj. Nummerplader på person- og varebiler skal du fastgøre med mindst to skruer eller bolte. Det er valgfrit på andre køretøjer.

2. Fastsætningen må ikke gå ud over nummerpladens læselighed. Skruer og bolte skal være dækket af en fastsiddende hætte i samme farve som det sted på nummerpladen, hvor du fastgør dem.
Hætten skal sidde så godt fast, at den kun kan fjernes med værktøj.

Nummerplader fra før 1. april 1976 og historiske nummerplader er fritaget for at opfylde kravene. De skal fastgøres på en måde, der passer til køretøjet.
-------------------------------------------
Mine bemærkninger:
Der er ikke er specifikke krav til dimensionerne af skruer/bolte
Hætten materiale er uspecificeret.

Desuden tillades fire andre montage metoder som nådigt kan godkendes af Skat ved fremsendelse af en passende ansøgningsformular:
-------------------------------------------
Metode 1: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=115968
Metode 2: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=115969
Metode 3: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=115970
Metode 4: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=119344
-------------------------------------------
Mine bemærkninger:
Da vi købte vores nuværende biler, V945T/1998 i 1998 og V855T/1997 i 2006 blev nummerpladerne skruet fast med 4 x rustfrie ø4mm skruer gennem plast monteringspladerne og ind i karrosser med møtrikker på bagsideni hhv. alu-kofangeren hvor der blev skåret gevind.
Den eneste ændring jeg har udført efter de nye regler er at dække skruehovederne med et lag af hvid to-komponent epoxylim, - en hætte.
Hætten har den korrekte farve, kan kun fjernes ved brug af værktøj og burde derfor opfylde kravene.

Nå ja, - jeg har naturligvis gemt SKAT’s hjemmeside om emnet som pdf på min file server så jeg kan tage den frem hvis der bliver problemer i fremtiden.

I er vel ikke overrasket over at jeg er en ingeniør-nørd :mrgreen:
/oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 807
Tilmeldt: tirs maj 12, 2009 13:20 pm
Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Foregående

Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster

cron