I dette forum for man ros for at afslutte et indlæg med resultatet
Derfor dette:
Et resume
Min kones S60T automatic / 175.000km / Summum model år 2005 blev indkøbt dette forår for DKK 85.000.
Den står ufattelig flot og vedligeholdt, - to gange undervogns behandling. Alle kviteringer fra al arbejde der er udført på den medfulgte.
Bortset fra skift at motorolie, oliefilter, skyldning af automatgearkasse og nye Volvo tændrør (de monterede var et NGK kopi), har jeg stort set ikke rørt ved den siden køb.
Midt i november begyndte bremserne at skrige og bremsepedalen blev lang.
Min kone kørte derfor i min V70 og jeg stod med problemet.
Da vejret siden ikke har været godt og jeg ikke har en garage (kun en 1965 carport der er for smal) kunne jeg kun konstatere at skiver og bremser ikke var slidt.
Derfor endte bilen hos min mekker.
Da den kom på liften kunne jeg se at skiverne var blanke, som glaserede...
Jeg ved ikke hvilken kvalitet skiver og klodser den tidligere ejer har fået sat på, men det var ikke den bedste kvalitet.
Beslutningen var at min mekker skiftede bremser og klodser til Brembo. Desuden skyllede han bremsesystemet igennem og udluftede det.
Resultatet var perfekt. Intet skrigeri ved bremsning og bremsepedalen opfører sig som på min V70.
Pris: DKK 6.300, - og det er vel OK.
Jeg husker at min 1998 Volvo 940T fik skiftet skiver og klodser ved en service hos Volvo i Roskilde omkring år 2000. Totalen var over DKK 12.000
Efterfølgende bad jeg flere gange det samme Volvoværksted om at fixe den raslen jeg oplevede når 940'eren kørte op over en indkørsel.
Det kunne de ikke finde en løsning på, på trods af at jeg sagde til dem: 'Jeg har ikke spurgt om prisen'
Det var sidste gang mine Volvo'er besøgte et autoriseret Volvo værksted.
Jeg fandt en mekaniker i lokalområdet der hurtig kunne identificere problemet: Slør i tandstangens udgangsleje.
Det var dyrt (DKK 3.500), men det løste problemet.
Siden har han været min faste mekaniker, man lærer at sætte pris på en god mekaniker
En lang snak...
/oakey