Side 1 af 1

S80 2007 2,5T auto

Indlæg: søn maj 12, 2019 5:32 am
af holger
Den kan finde på at lave kickdown uopfordret - også ved motorvejsfart. Sættes i N og derefter i D er alt normalt. Det er træls. Er der nogen der kander problemet og en løsning?

Re: S80 2007 2,5T auto

Indlæg: søn maj 12, 2019 19:30 pm
af Claus
Oliestanden i automatgearkassen er for lav.
Måske indlægget skal ligge under (motor gearkasse og bagtøj)

Re: S80 2007 2,5T auto

Indlæg: tirs maj 14, 2019 9:25 am
af holger
Du har nok ret - men jeg ved ikke hvordan

Re: S80 2007 2,5T auto

Indlæg: tirs maj 14, 2019 12:34 pm
af Claus
Hvilken tybe gearkasse har du :?:

Re: S80 2007 2,5T auto

Indlæg: tirs maj 14, 2019 17:43 pm
af holger
5 trins automat

Re: S80 2007 2,5T auto

Indlæg: søn jun 02, 2019 21:57 pm
af Claus
Kør den varm og stil motoren i tomgang så er der pejlemærker for varm motor på pejlestokken, og der skal den være oppe på max
Pejle stokken er gul og sidder nede ved gearkassen bag nogle slanger og er svær at komme til.

Re: S80 2007 2,5T auto

Indlæg: fre jul 05, 2019 18:19 pm
af Kim S
Få evt skyllet gearkassen igennem, ved ikke om du har fået det gjort eller om du har haft bilen fra ny af, hvis gammel ejer eller du ikke har fået det gjort, så vil det nok være en god ide, og så samtidigt få den up to date med ny software ( hvis der er kommet noget ) få også værkstedet til at 0 stille den, det er liiiidt fiflet at 0 stille den , kræver lidt plads på vejen.