Ny Volvo

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ny Volvo

Indlægaf Koldstart » søn jul 07, 2019 11:55 am

Jeg har bestilt en ny V60'er. Lang leveringstid, men vi glæder os til den lille ny :)

Jeg har nu søgt på Volvosnak, om der findes indlæg på vores forum om de nye modeller af S/V 60/90 ... Det blev i store træk en nitte :(

Jeg vil bla. gerne se erfaringer om, hvor store datamængder man kan forvente der bliver trukket over "Volvo on Call". Om Volvo on Call gør udlandsrejser dyre (fordi der Roames). Om andre fortsat benytter Volvo-SIM-kort når forhandlerens udløber eller om man køber sine egne fra anden teleudbyder?

Jeg er også interesseret i info om, hvor langt man skal køre med en D4 VEA-motor, før den er driftsvarm? (om vinteren forvarmes den med et fyr).

Hidtil bedste sted at finde info om de ny modeller synes at være det svenske https://www.jagrullar.se.

Manglen på info in de nye modellerfår mig til at tænke: Er nyere Volvoer problemfri? Er de umulige at servicere selv? Eller er der en anden god grund til, at vi ikke ser indlæg om de nye Volvoer?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Ny Volvo

Indlægaf Nielsenand » søn jul 07, 2019 21:04 pm

Godt valg :-) Jeg har selv den nye i D4 inscription. Jeg syntes den kører rigtig godt. Den kører dog langt fra det på ltr. som den er opgjort til. Jeg får den ikke meget over 16-17km/l, men kører den også friskt.
Du har ret der er ikke mange indlæg om de nye, men mon ikke de fleste der køber en bil i de årgange får den serviceret ved forhandler. På din nye V60 er der ikke engang så du kan påfylde olie, det var i hvert fald hvad jeg fik at vide og vist i motorrum, har ikke selv kigget mere på det.

/Anders
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Ny Volvo

Indlægaf Koldstart » man jul 08, 2019 17:37 pm

Nielsenand skrev:På din nye V60 er der ikke engang så du kan påfylde olie
/Anders


WHAT !!! :shock: :shock: :shock:

Man læser ellers alle steder, at moderne biler SKAL bruge olie. Årsagen er angiveligt, at man har opgivet at bygge motorerne så tætte, at de ikke bruger olie. Man har nedsat den interne friktion ved at have mere slup mellem stempelringe og cylindervæg.

Se lidt om olieforbrug og moderne motorere her:
https://www.youtube.com/watch?v=xa1kqSo3aeM

Så man SKAL da kunne fylde supplerende olie på :?

Jeg har downloadet5 en manualen som PDF-dokument.
Manualen nævner følgende i punktet "Kontrollere og påfylde motorolie" under afsnittet "VEDLIGEHOLDELSE OG SERVICE":
Oliestanden registreres med elektronisk oliestandsføler.
<billede af oliepåfyldnings-dæksel på en VEA-motor>
I visse tilfælde kan det være nødvendigt at
påfylde olie mellem serviceintervallerne.
Det er ikke nødvendigt at regulere oliestanden,
før der vises en meddelelse på displayet.


Hmm ... Der står godt nok også "Motorrummets udseende kan variere, alt efter model- og motorvariant.".

Er du helt sikker på der ikke er et oliepåfyldningssted på din D4?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Ny Volvo

Indlægaf Koldstart » man jul 08, 2019 17:43 pm

Og så lige en kommentar til den kommentar fra manualen med:

Volvo V60 Owners Manual skrev:Det er ikke nødvendigt at regulere oliestanden,
før der vises en meddelelse på displayet.


Den tror jeg nu heller ikke helt på. På min nuværede 163 HK D3 (5-cyl diesel) kan jeg ligefrem høre på motoren, når den mangler bare 1/4 liter olie. Den tikker på em anden måde. Ligesom lidt mere "metalisk".
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster