Jeg kan se om jeg kan give dig de svar du søger!
Lad os starte med T5.
Den findes i 2 udgaver. en 2,0 med 210 hk og 300nm og en 2,3 med 225 hk og 300 nm. begge kører med 0,66 i ladetryk. de 2 biler er stort set idendiske. 2,3 har tracks og det har 2,0 ikke.. For det meste har 2,0 manuelt klima (aircon) og 2,3 fuldautomatisk klima. de har det mest gængse udstyr.Central. elruder elspejle servo abs osv.16"alu
R modellen har en 2,3 med 240/250 hk (240 med autogear) (250manuel)
og 350nm. Den har en anden turbo og kører med overboost i ca 30 sek Ca 1,0 bar Den har alt i udstyr og "træ"instrumentering Samt de fede 17" alu.
Undervognen er ens på turbomodellerne. Nogle er med automatisk niveauregulering(de kan ikke sænkes uden at der kommer normale støddæmpere på). Gearkasserne er også det samme
(2,0 var bygget til det italienske marked pga. skatter og afgifter kører efter ccm dernede)
Forsikringsmæssig skal du nok forhøre dig inden du falder over en R. Hvorimod de er mere fleksible over for en T5 da de bare kalder den en turbo.
Brændstoføkonomien er rimelig på sådan en bil.. normal kørsel ca 11/12 på l. sjov kørsel 7/8 på l.
Jeg hælder selv mest til R modellen... men Har selv den 2 liters T5 med chip så den har 263 hk og 283nm..
Det er dit eget valg. Men lad nu vær med at købe den første og bedste..Prøv nogle stykker. og sørg for at der er garanti på.
Af sygdomme kan jeg nævne .. gummibøsninger i undervognen. bagerste stødæmperfæste(er meget let at skifte) Turboen må ikke være sovset ind i olie. (tør støvet oliefilm betyder ingenting).
Bagklappen kan have en del galvanisk rust omkring håndtaget.
Baglygterne kan være hvide/matte i glasset.(dem med orange blink)
Service... Tandrem for hver 120000.
Håber du fik svar på dine spørgsmål