spørgsmål ang 740

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

spørgsmål ang 740

Indlægaf jobbeli » ons okt 22, 2008 18:13 pm

hej jeg er en frisk gut på 26 der har kig på en volvo 740 fra 87 det er en 2.3 med en b230k motor i vil lige høre hvad i synes om sådan en bil her et link til den http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 100170.htm har været ude og se den og skal ud og prøve den i næste uge da der var en utæt slange fra benzin pumpe og op til karburatoren så det skal lige laves og så måtte jeg få en tur i den :?: :?:
jobbeli
Bruger
Bruger

Indlægaf Volvo4life » ons okt 22, 2008 18:57 pm

Personligt ville jeg finde noget andet. Der er mange brugte volvoer derude.

B230K er en motor du skal undgå. Du kan med sikkerhed forvente problemer med kaburatoren, og en knækket tandrem er døden på den motor.

Rust. Find en 88B model istedet. Den er bedre galvaniseret.

Desuden er der ACC på den vogn. Hvis det virker ok, men ellers er der maaange problemer med det gamle system. Eks. er der et særligt system til at hæve tomgang når det er med B230K motoren. Desuden skal sytemet været konveteret til den nye type hvis du skal kunne fylde på. Meget dyrt at fixe og svært at finde dele til.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf permand » ons okt 22, 2008 18:59 pm

Den ser godt ud, dog vil jeg fjerne de der fjernlygter, de pynter ikke, ellers er der vel ikke så meget andet at sige, dog vil jeg bede dig om at søge på div forum´s ang. den pågældende motor, jeg har selv haft en, i en 240, den virkede upåklagligt, der er dog delte meninger, man skal meget påpaslig med at overholde intervalende med at skifte tandrem, (taler af dårlig erfaring), og så KAN der være noget med karburatoren, virker den er den ok, men gør den ikke, så er det mildt sagt noget lort... Ud over det, så er det bare "go for it" lækker bil, har en selv, og nyder hver kilometer jeg kører i den, min er dog turbo udgaven
Håber ikke jeg har skræmt dig, men du må hellere vide det først som sidst..
Mvh Per
Mvh Per
V60 D3 aut. 2012
V70 170 hk aut. 2006
Brugeravatar
permand
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 268 75 Tågarp

Indlægaf jobbeli » ons okt 22, 2008 19:31 pm

hej igen og tak for svarene og vil lige tilføje at den har fået serivce ved aut volvo værksted indtil 4 mdr i år og at den var en tur i østrig sidste sommer og hvis der skulle kome problemer med karburatoren på den må der jo en weber på den
jobbeli
Bruger
Bruger

Indlægaf Volvo4life » ons okt 22, 2008 22:15 pm

hvis der skulle kome problemer med karburatoren på den må der jo en weber på den

Det er den klassiske løsning. Problemet er at bilen har et ACC anlæg som kræver en højere tomgang når dette tilkobles. Hvordan det præcis fungere på en B230K må du ikke spørge om, men på en alm 230F kompenserer elektronikken for den øgede belastning når systemet kører. Tror ACC anlægget vil give problemer hvis du sætter en Weber på, medmindre du sætter tomgangen for højt.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf jobbeli » fre okt 24, 2008 23:02 pm

okay kan man ikke tage tænding og manifold og karburator fra en 230f motor og bygge sådan en k motor
jobbeli
Bruger
Bruger

Øh forkørt skøjte- undskyld

Indlægaf Bronco » lør okt 25, 2008 3:56 am

Sorry for min overskrift, men Jeg er vant til at skaffe venner og bekendte Volvoer fra udlandet m. lavt km.tal og derfor må Jeg jo bemærke at selvom at det er en Volvo du har kig på, har den alligevel kørt - 369tkm tror Jeg det var, Jeg ved godt man siger det er ik" noget for en Volvomotor og det er også rigtigt men men hvad så med alt det andet på bilen og Jeg nævner lige i flæng/sæder/dørhængsler/rudeoptræk/varmeapp/acc/viskermot/servo/og/og - kort sagt - Jeg har lige lavet en søgning på Autoscout24.de der er f.eks en 12md.88 kørt 150tkm som ny overalt m. 1 sæt vinterhjul til 1900euro, den kan helt sikkert fåes billigere og kan ik. koste meget i afgift. Blot et forslag/tips - hvis du bliver intresseret i dette så skriv en PM så vil Jeg gerne hjælpe dig.
Hilsen Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Tilbage til Diverse