Beregning af afgift

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf Volvo 243 » søn feb 22, 2009 15:21 pm

Ja men du har da ret i at en pris på 18 - 20.000 ville da være fint,men det lader sig ikke gøre i virkeligheden. faktum er at en rustvogn eller ambulance er meget mindre værd end ens alm. bil.
Der er jo ingen som vil købe den.
Men jeg har da tænkt mig at køre til toldsyn med den og se hvad det ender med.
Brugeravatar
Volvo 243
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Volvo4life » søn feb 22, 2009 15:43 pm

Volvo 243 skrev:Ja men du har da ret i at en pris på 18 - 20.000 ville da være fint,men det lader sig ikke gøre i virkeligheden. faktum er at en rustvogn eller ambulance er meget mindre værd end ens alm. bil.
Hvis du kan finde salgsannoncer mm. på andre kan det dokumenterer din påstand og du kan være heldig at de sætter den ned. Havde et tilsvarende problem med en gammel 745er der blevet vurderet meget højt som udgangspunkt.

Volvo 243 skrev:Der er jo ingen som vil købe den.
Tjaa speciel karosse der ikke er specielt anvendelig til almindelig brug og en trist PRV motor under hjelmen. Så er det bestemt ingen populær vogn.

Volvo 243 skrev:Men jeg har da tænkt mig at køre til toldsyn med den og se hvad det ender med.
Prøv at se om du ikke kan få det sat til middel eller under middel stand. Det hjælper i sidste ende.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf omø4261 » tors mar 05, 2009 0:57 am

Jeg har lige været møllen igennem.
Toldsyn, anmeldelse af import, - svar fra Told og Skat - betal 28.000 :shock: Og de havde ikke engang set bilen.
Damn, det var mange penge. De havde sat den til en salgspris på 58.000.
Nu er det så sådan, at jeg selv havde søgt på nettet, på forhandlerannoncer og 58.000 var pt urealistisk. ( Finanskrise m.m )
Jeg valgte så at køre på Told og Skat i Tåstrup, og fremvise bilen og brokke mig over prisen. Først var der en skøns mand der så bilen, han sagde den var i fin stand ( Middel ) og prisen var som først angivet.
Nå, men jeg giver ikke så let op, så jeg bad om at tale med den som havde udregnet prisen.
Jeg fremkom med alle de indvendinger jeg kunne finde på: For dyr salgspris, højt km tal, mangler på bilen ( ingen radio, træk, aircondition, kun en airback, m.m ) finanskrise osv. Snakke, snakke, snakke ( Ja jeg er jo kvinde :wink: )
Det gav gevinst, afgiften blev sat ned til 22.000 :P
Så det kan godt betale sig at brokke sig inden man betaler. Det kostede mig ca. 4 timer i Tåstrup, men en timepris på 1500,- er da også meget god.
omø4261
Bruger
Bruger

Geografisk sted: 4261 Dalmose

Foregående

Tilbage til Diverse