Bronco skrev:Vi tager lige det hele forfra !!!!
En Amazone kan synes med max 150 HK og 20 kpm i drejningmoment.
Dette er hvad Volvo siger OK til og så er de sådan set ligeglad med hvad pokker for en motor man bruger, den må blot ikke veje hverken for meget el. for lidt !! Altså må man ikke ændre på vægtfordelingen i bilen, for så skal man pludselig til at lave nye beregninger for bremsefordelingen og det vil Volvo selvf. ikke rodes ud i med sådan en gammel model.
Med hensyn til de motorer I foreslår så er de faktisk alle sammen væsentlig tungere end B20 motoren (og Roveren) og det er jo totalt ødelæggende for køreegenskaberne. Det kan da aldrig være befordrende for køreegenskaberne at have en næsetung bil. Jeg tuner da min bil for at den bla. skal blive hurtigere i acceleration, men hvis det meste af vægten er på forhjulene så mister den jo greb på baghjulene og så kan Jeg jo have 700 HK men det hele vil jo gå op i hjulspin.
Iøvrigt vil Jeg nødig lave en undvigemanøvre i f.eks den røde 142 Jeg så på Kolding Volvotræf sidste sommer, den var netop med en Chevy smallblock motor. Det er simpelthen det absolut tungeste der er plads til i sådan en bil og Jeg må sige at Jeg tror, indtil det modsatte er bevist at den først er synet med en Rover motor og så bagefter har de puttet Chevymotoren i.
Men som sagt Jeg kunne ikke drømme om køre en tur på offentlig vej i sådan en dødsmaskine..
PS: Da Jeg fik min Amazone vejet i forbindelse med syn første gang, vejede den totalt 1060 kg -- foraksel tryk 480 kg bagakseltryk 580 kg
Nu er det ikke os alle der går med livrem og seler

. Er godt klar over det skal kunne synes, og tror det er muligt med flere forskellige motore.
Jeg har haft en gul Amazone med 3.5 men kan godt se det sjove i at
monter en motor ikke andre har i deres bil.
kan godt huske dengang man kørte knallert puch flagskib og monterede
en mz 150 motor det var tider, der var ikke andre der gjorde det efter, jeg gik fra alle de andre, men den skulle heller ikke synes.

V40 2.0 årg. 2000